Vandaag een vrije ochtend en begonnen aan de tomos. links de kickstarter los gehaald en de veer was prima. Toen rechts begonnen nadat ik de olie er uit heb laten lopen (net aan 100 ml??), volgens mij veel te weinig maar dat moet ik nog even uitzoeken hoeveel er in moet. Die kap aan de rechter kant om bij de versnelling te komen zat zo vast dat ik maar ben begonnen met de cylinder kop te lost te halen. En ja idd de zuiger zat vast in de cylinder. Een beetje heel veel WD40 deed wonderen en de zuiger kwam los. de veeren nog helemaal goed, geen krassen of andere ellende. Dus maar aan het schoonmaken geslagen. Na veel geklooi de zuiger met veeren weer in de cylinder en alles weer netjes gemonteerd. Nu doet de kickstarter het gewoon weer. Maar voordat ik hem echt kan starten toch maar even nieuwe moped gear olie gekocht en verse brommermix brandstof.
Beetje stom van me om niet eerst de vloeistoffen te verversen, omdat de vorige eigenaar al vertelde dat tomos al jaren stil heeft gestaan onder een deken in de berging. Toch wel knap dat ik nog zolang op de tomos heb kunnen rijden met die oude brandstof er in.
wordt vervolgt