• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Roken / Natte drab bij cil en uitlaat

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2 berichten • Pagina 1 van 1
daand12
Pindabrein
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 sep 2016 17:57
  • Citeer

Berichtdoor daand12 » 10 mar 2018 16:15

Welke model tomos heb je? S2 5/2 2 speed
uit welk jaar komt de tomos ? 1992/1994 denk ik
Is het een snor of een brommer? Snor
wanneer ontstond het probleem? 2 weken terug

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Airsal 50 gemonteerd

Wat is het probleem?

Twee weken terug een Airsal 50 gemonteerd, omdat de cilinder erg ratelde de zuiger niet al te best meer was, ondanks dat er minder dan 500km op staat.
Nu is het zo dat er gewoon geen vermogen uit de Airsal komt, en hij rookt voor mijn doen veel te veel.
Elke keer als ik het rond de voetpakking schoonmaak, dan is hij bij een ritje weer vettig van de olie. Voetpakking lekt niet, want hij reageert niet op de carb cleaner en dasty.
Heb ook het oude membraam terug gezet, iets verbetering maar nog niet goed.
Erg inhouden als hij koud is, en daarom moet ik hem paar min warm draaien.
Ik heb een BiTurbo uitlaat, ging altijd goed met de standaard 50cc, uiteraard met de juiste sproeier 44 ( raar ).

Heb zelf het idee dat de pakking tussen de bak en krukas ruimte gescheurt is en daarom olie aantrekt bij zowel rijden als stationair lopen.
Met Luchtfilter aanzuigrubber is het helemaal bagger en op aanraden van de dealer even zonder gereden en dat gaat iets beter, maar ook niet veel meer.
Ben benieuwd of het mogelijk is om de bing carburateur te vervangen met rechtse spruitstuk en carb. Gezien ik geen montage plaats heb aan de linkerkant voor de bobine/cdi unit.
Heb nu sproeier 52 erin, maar dan nog hoort hij niet zo te roken.
Verschil met 44 maat merk ik niet.
Uitlaat lekt een beetje in de video, maar aangezien hij niet fatsoenlijk rijdend te krijgen is, dan geef ik het gewoon op.
https://www.youtube.com/watch?v=lxB9DhGa4g0
Bijlagen
20180310_153453.jpg
Omhoog


Yosha
Tomosforummer
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2018 15:35
Locatie: Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Yosha » 11 mar 2018 11:30

Lekt het niet vanuit je uitlaatpakking?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
2 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.