• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Blijft valse lucht trekken tussen cilinder en kop

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3 berichten • Pagina 1 van 1
Krakbak
Tomosforummer
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 okt 2018 11:00
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor Krakbak » 02 mei 2019 19:03

Zoals de titel ook al suggereert blijft mijn tomos valse lucht trekken tussen de cilinder en clinderkop. Dit is wat ik al heb geprobeerd: andere voetpakking, andere koppakking, nieuwe tapeinden en vloeibare pakking erbij smeren.
Allemaal tevergeefs dus. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik denk zelf namelijk dat de cilinder en kop beide niet volledig vlak zijn en dus een gaatje openlaten voor lucht.

(Originele topic hier: https://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?f=52&t=25588 )

65cc
15/15 carb
Tecnigas next-r
NGK B6HS (heb B7HS ook liggen)
26-24 vertanding
Omhoog


fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3884
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 03 mei 2019 10:43

Vloeibare pakking kan niet tegen hoge druk, dus daarmee maak je het slechter ipv beter.
Cilinder en kop vlakken op een glasplaat of een mooi vlak werkblad, Ik lijm altijd een groot vel schuurpapier korrel 180 op een vlakke plaat met spuitlijm in een spuitbus zodat het schuurpapier blijft liggen.
Met schuren telkens een kwart slag draaien, of een beweging van een 8 maken, materiaal is van beide aluminium en is daardoor in een paar minuten vlak te schuren.
Omhoog

peterzoetermeer
Vaste forummer
Berichten: 287
Lid geworden op: 03 sep 2016 09:55
  • Citeer

Berichtdoor peterzoetermeer » 03 mei 2019 12:44

Als je wilt controleren of de cilinder of kop wel vlak is kun je een 3 mm glasplaatje op maat snijden en op het pasvlak leggen.
Als je de rand eerst insmeert met olie kun je door het glas heen zien waar het mooi aansluit op het glas.
Een deuk of een bult kun je zo opsporen.
Een kromgetrokken kop kan komen door het onregelmatig aandraaien van de moeren en dan nog eens te hard ook.
Toch maar eens aan een momentsleutel denken.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.