Pagina 1 van 1

Blijft valse lucht trekken tussen cilinder en kop

Geplaatst: 02 mei 2019 19:03
door Krakbak
Zoals de titel ook al suggereert blijft mijn tomos valse lucht trekken tussen de cilinder en clinderkop. Dit is wat ik al heb geprobeerd: andere voetpakking, andere koppakking, nieuwe tapeinden en vloeibare pakking erbij smeren.
Allemaal tevergeefs dus. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik denk zelf namelijk dat de cilinder en kop beide niet volledig vlak zijn en dus een gaatje openlaten voor lucht.

(Originele topic hier: https://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?f=52&t=25588 )

65cc
15/15 carb
Tecnigas next-r
NGK B6HS (heb B7HS ook liggen)
26-24 vertanding

Re: Blijft valse lucht trekken tussen cilinder en kop

Geplaatst: 03 mei 2019 10:43
door fons716
Vloeibare pakking kan niet tegen hoge druk, dus daarmee maak je het slechter ipv beter.
Cilinder en kop vlakken op een glasplaat of een mooi vlak werkblad, Ik lijm altijd een groot vel schuurpapier korrel 180 op een vlakke plaat met spuitlijm in een spuitbus zodat het schuurpapier blijft liggen.
Met schuren telkens een kwart slag draaien, of een beweging van een 8 maken, materiaal is van beide aluminium en is daardoor in een paar minuten vlak te schuren.

Re: Blijft valse lucht trekken tussen cilinder en kop

Geplaatst: 03 mei 2019 12:44
door peterzoetermeer
Als je wilt controleren of de cilinder of kop wel vlak is kun je een 3 mm glasplaatje op maat snijden en op het pasvlak leggen.
Als je de rand eerst insmeert met olie kun je door het glas heen zien waar het mooi aansluit op het glas.
Een deuk of een bult kun je zo opsporen.
Een kromgetrokken kop kan komen door het onregelmatig aandraaien van de moeren en dan nog eens te hard ook.
Toch maar eens aan een momentsleutel denken.