• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos A3 (gele plaat) subtiel opvoeren

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Delatorious
Pindabrein

Berichtdoor Delatorious » 09 mei 2006 00:52

Beste forumleden,

sinds een tijdje heb ik een tomos a3 uit '89/'90 2- speed automatic. deze rijdt 45 km/h en ik kom net niet lekker met 't verkeer mee. eigenlijk wil ik dat ie een kilometertje of 60 loopt.
Wat mij zorgen baadt is de koppeling, trek ik deze niet finaal naar de knoppen?

't liefste zet ik er geen opvallende uitlaat op, want ik heb geen zin in controles.

op http://www.50cc.nl is relatief weinig te koop voor de a3, op wat tandwielen en uitlaten na.
Weet iemand toevallig of d'r bruikbare onderdelen van een a35 (of een ander type) op mijn brommer passen?

Mocht iemand wat info voor mij hebben, c.q. een link naar een ander topic ,weten hou ik me aanbevolen!

Joop56
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website

Berichtdoor Joop56 » 09 mei 2006 01:04

Als eerste, welkom op het forum.

Er zijn heel veel manieren om je brommer op te voeren.
De meest gebruikte manier is toch wel een imitatie uitlaat.
50cc Snel Cilinder
Carburateur.

Van makkelijk naar moeilijk

Een imitatie uitlaat lijkt op een normale uitlaat maar heeft geen s-bocht , ga je al gauw 10 km/h (mijn ervaring op een snorfiets) harder door.

Een 50cc Snel cilinder helpt bij zowel het optrekken als de topsnelheid. Deze is vaak in combinatie met een imitatie of andere snellere uitlaat voorkomend. Is relatief goedkoop en simpel te monteren.

Een grotere maat carburateur helpt ook voornamelijk met het optrekken maar ook zeker in de snelheid. Standaard zit er op een snortomos een 14/9 carburateur en op een brom een 14/12 , Als je een 15/15 Carburateur koopt en je spruitstuk onbegrenst(volgens mij onbegrenzen) dan rijdt je tomos al een stuk harder.

Voor 22,50 heb je al een nieuwe imitatie uitlaat (Speedy uitlaat ook wel genaamd)
De kosten voor carburateur en 50cc snel weet ik niet, maar 2e hands zijn die goed te vinden.

Voor de controles is er een makkelijke manier om je brommer zachter te laten lopen zonder dat de politie het merkt of iets.
Bekijk deze link, hier wordt uitgelegd hoe je de choke moet begrenzen.
Dit helpt bij rollerbanken, controles en dergelijk zodat je een lagere (of in jouw geval) geen boete krijgt bij een opgevoerde brommer omdat deze minder KW/h geeft.

viewtopic.php?t=1874
Afbeelding

Brian Tomos
Tomosforummer

Berichtdoor Brian Tomos » 10 mei 2006 12:21

Niet aan beginnen een grotere carburateur en dan zeker niet als je nog veder niks hebt gedaan en dan bedeol ik een 50cc snel of een 70cc erop gezet want je kan niet gelijk een grotere carburateur erop zetten als ik jou was zou ik zo een terugloopuitlaat kopen voor tomos niet van het merk techno maar zo een andere een echte orginele ze staan hier op de site
en effe over een carburateur ik heb laats op me tomos met een 50cc snel een groter carburateur geplaats en geloof het of niet de brommer ging alleen maar zachter iest van 45 terwijl ik daar voor gewoon 70 ging met zo een terugloop en de kleinste tandwielen achter.
Dus nu heb ik weer de normaale eropgedaan en een grote sproeier erop gezet en boeken dat die nu doet.
Tomos Revival SETUP:
65cc airsal
airsal mebraam
16/16 dellorto met powerfilter
16/16spruitstuk
techno gp (Endy reverse)
Rijdt rond de 80/85 echt km/h!!

Volty
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Volty » 10 mei 2006 13:30

@ brian tomos: Een grotere carb moet je ook afstellen.. en het werkt gewoon, je krijgt er wat meer trekkracht door. Waarom koopt de halve wereld dan een grotere carburateur voor zijn brommer?
Ga geen dingen lopen beweren waarvan je niet zeker bent. Je zit al op de wipstoel, dus ik zou maar oppassen. En gebruik de volgende keer leestekens en ABN, want dit soort gebrabbel begrijpt niemand.

Voor de rest, wat Joop56 al zei. Een imitatie uitlaat zal je tomos wel 60 laten gaan. Anders kan je nog overwegen om je cilinder wat bij te vijlen.

Nou ja, er zijn zat antwoorden gegeven.. succes, deze gooi ik dicht :)
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project

Gesloten
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij