Pagina 1 van 1

Kennis/informatie topic

Geplaatst: 04 dec 2019 16:53
door Borcheld11
Is het misschien een idee om hier links/pdfs te delen met medeforummers zoals technische informatie ect?

Ik begin dan wel alvast:
- http://www.myronsmopeds.com/category/to ... -oil-leak/

Staat nog veel meer op die site, onder het kopje "service" en ook bij "parts"

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 05 dec 2019 12:57
door fons716

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 05 dec 2019 14:49
door peterzoetermeer
Als we toch bezig zijn, een O-ring van €4,80

https://www.tomos-parts.nl/standard/mot ... ie-lekkage

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 05 dec 2019 16:35
door fons716
Die o ring voorkomt niet dat er olie langs de kickstart as naar buiten loopt, nummer 26 zorgt daarvoor.

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 05 dec 2019 16:57
door peterzoetermeer
Ik heb begrepen dat je die O-ring achter het kettingwiel moet plaatsen, want die is het probleem, alle nieuwe kettingwielen zijn te dun.

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 05 dec 2019 17:42
door fons716
Laatst heb ik er 1 gehaald bij de lokale bromboer en die was niet te dun, geen idee of de imitatie dunner zijn dan origineel.

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 05 dec 2019 19:41
door peterzoetermeer

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 07 dec 2019 09:38
door Borcheld11
bedankt voor de reacties :P

oftwel O-ring

Groen 30 x 1,5 tussen afstandbus (20) en lager (22) ...
paars 16 x 3 tussen middentandswiel (23) en (24) naald ..

maak hem later wel uitgebreidere.. moet andere dingen doen nog o|O

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 07 dec 2019 09:45
door Borcheld11
Ik heb begrepen dat je die O-ring achter het kettingwiel moet plaatsen, want die is het probleem, alle nieuwe kettingwielen zijn te dun.
misschien een idee om op te meten en dan topic te openen met ons bevindingen?

ik heb net mijn zgnd A-kwaliteits VTW gemeten met schuifmaat t.h.v afstandsbus en kwam uit op 4,10 mm

als ik weer orginele haal zou ik hem opmeten of iemand anders die dit leest misschien?

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 07 dec 2019 10:01
door fons716
Net even het voortandwiel gemeten en dat is 4,9 mm dik, dus dat is 0,8 mm dikker dan imitatie.

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 07 dec 2019 13:23
door peterzoetermeer
Kijk, daar hebben we wat aan.
De afbeelding laat het al zien, je kunt van alles bedenken buiten de standaard oliekeerring, er zit niets tussen het kettingwiel (17) en het tandwiel (23). Het wordt alleen aangedrukt met moer (19) en ring (18). Als het kettingwiel dus te dun is kan het best zijn dat die dan niet goed wordt aangedrukt, gevolg lekkage, wat niets te maken heeft met keerring of andere O-ringen.
Hoe lang de vertanding is op tandwiel (23) moet op te meten zijn. Als dit 4,10 mm of meer is dan ligt hier het probleem. Of zie ik het verkeerd?
Dit los je dus met die O-ringen ook niet op.
Heeft iemand nog zo'n tandwiel (23) liggen om op te meten?

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 07 dec 2019 13:37
door peterzoetermeer
Dat zag ik dus verkeerd, heeft ook met de dikte (of lengte) van de vulbus te maken.

Re: Kennis/informatie topic

Geplaatst: 07 dec 2019 13:57
door peterzoetermeer
@Borcheld11
Jouw verhaal vergeleken met het eerdere verhaal in mijn link: die O-ring moet dus tussen de vulbus en de keerring.
Ik blijf het een lapmiddel vinden, een O-ring dicht pas af als deze in een daarvoor bestemde kamer is opgesloten en door de druk van 1 kant de speling eruit drukt en zodoende afdicht. Op deze manier kun je hem dus pletten of zelfs kapot draaien.