Hoi,
Hoe weet je wanneer het tijd is om je A35 blok te reviseren? Nieuwe lagers dan.
Keringen wanneer je lekt bij de ketting of je geen compressie hebt.
Maar hoe weet je wanneer je lagers eraan zijn?
M.v.g.
Net een nieuwe tomos en ben een beetje aan het uitzoeken wat ik er allemaal mee moet doen. Zocht een leuk project voor de zomer en voor 100 een opgehaald die loopt maar uitvalt (gaskabel is niet strak genoeg en de choke gaat daardoor er niet af)) en de rem loopt aan. En vroeg me dus af wanneer je zoiets moet doenAls je blok geen nare geluiden maakt en goed schakeld zou ik er niet aan zitten. In principe,.als je een beetje onderhoud pleegt, gaat een blokje een leven mee.
Geen compressie? Het kan zijn dat je zuigerveren versleten zijn. Maar ik zou daar enkel naar kijken als het vermogen terugloopt. Ik ken hier heel wat tomossen, niet een heeft dezelfde compressie.....
Ketting is een ander verhaal. Als hij meer dan 2 cm doorhangt opspannen, zonodig inkorten. Als je kettingwielen versleten zijn den de ketting en kettingwielen vervangen. Een echt totaal versleten kettingwiel ziet er uit als en cirkelzaag, zover zou ik het niet laten komen.
Misschien mag ik je een vraag terugstellen; wat is de reden dat je deze vragen hebt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten