Beste mensen, ik heb net een Tomos revival TS gekocht, en wil hiervan het motorblok identificeren. De vraag 'welk motorblok heb ik' is natuurlijk al honderdduizend keer gesteld hier, en om te voorkomen dat deze vraag nogmaals gesteld zou worden ben ik natuurlijk eerst een aantal andere Threads langs gegaan waar mensen die vraag stellen, in de hoop erachter te komen welk blok ik heb. Waar ik tot nu toe achter ben is dat er 2 grote dingen zijn waaruit valt af te leiden of het een A55 of een A52 blok/cilinder betreft. 1. De hoek van de Uitlaat t.o.v de cilinder, en 2. het inlaatspruitstuk.
corrigeer me zeker als ik er naast zit; maar wat ik tot nu toe heb begrepen is dat een uitlaat die een beetje naar voren staat van een A55 is, en dus een uitlaat die haaks t.o.v de grond staat van een A52 is. En dat een inlaatspruitstuk waar een rubberen flens op zit dat van een A55 is, en een volledig aluminium (?) variant bij een A52 hoort.
Mijn Tomos heeft een rubberen Flens bij de inlaat, A55 zou je zeggen, maar de uitlaat staat haaks t.o.v de grond, dat is dus weer A52. Ook bij het doen van een kentekencheck staat er bij de motorcode '6D A52'.
Ik loop hier op vast, en ga ik dus toch een vraag stellen waarvan ik had gehoopt dat ik die niet zou hoeven stellen; Welk motorblok heb ik?
Hoor graag van jullie, en bij voorbaat Dank.