• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vuurvos

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
37 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 29 jul 2006 15:09

ik heb vorige week een Malaguti Firefox LC DD gekocht.
Hij ziet er neit geweldig uit, maarja hij rijdt... en het optische dara komt zeker nog verandering in

setup:
Yasuni R
andere krukas (merk: ???)
Malossi multivar 2000
17,5 Dell Ortho
Malossi snaar
Hebo racekoppeling

snelheid: 85km/h autoteller

Afbeelding
Afbeelding
Omhoog


poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 29 jul 2006 15:13

ziet er netjes uit :p

die quad ook whehehe
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 29 jul 2006 15:23

of je schopt die pleepottupperwarefabrieksel de deur uit, en koopt er nog een tomos bij :P
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 29 jul 2006 16:23

tof ding

Nu nog spuiten enzo :P
En iets met je stuur doen want die kap vind ik maar vreemd ;)
Dus dat moet van mij
Afbeelding
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 29 jul 2006 18:52

er komen nog wel een aantal optische veranderingen. maar eerst: verzekering, schouwen, service beurt
dan loopt ie tenminste goed enzo. en dan ga ik sparen voor wat leuke dingetjes
Omhoog

Gebruikersavatar
lars
Vastgeroeste forummer
Berichten: 546
Lid geworden op: 14 feb 2006 10:32
Locatie: Reusel
  • Citeer

Berichtdoor lars » 02 aug 2006 17:00

hou ons dan maar op de hoogte
turn up your speakers en dance.

tomos quatro A35 tecno boss, 14/12del,50cc,en trekt lekker op
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 11 aug 2006 18:53

nou goed nieuws:
hij start niet meer :P
ik moet de carburateur schoonmaken, want waarschijnlijk zit er teveel olie in. De vorige eigenaar heeft mij wijs gemaakt dat ik extra olie mneot bijmengen omdat ie 'veel' toeren draait. maar waarschijnlijk zit nu me carb verstopt omdat de olie in me tank is gaan zakken. En ik keek naar me bougie en die is helemaal vettig. dus ik ga niet meer extra bijmengen.
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 19 aug 2006 15:53

Carburateur is schoongemaakt, maar dat was het uiteindelijk toch niet. Maar ik weet nu wel wat de oorzaak is. er komt vloeistof van me vloeistofkoeling in me cilinder. hierdoor vonkt ie niet. dus nu ben ik ''genoodzaakt'' er een 70cc op te zetten. Dit wordt denk ik een een Top performance Due plus. 70, gietijzer en schijnt 11.000 toeren te kunnen draaien.
De yasuni R gaat eronderuit en dan wil ik een sito plus. zodat ik wat minder snel wordt gepakt.
overige planen:
- powerfilter (dan zit ik niet meer met dat grote lompe standaard luchtfilter boven me carterkap)
- kiesler achterspatbord
- km kabel vervangen :P
- verf van carterkap afhalen en dan gewoon spuiten
- underseat maken. )hij kan alleen niet helemaal doorlopen tot aan me blok omdat me buddyseat eronderuit steekt :S )
- misschien komen er ook nog velgen op van een SR
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 19 aug 2006 20:20

Hmm een Due+ en Sito+, waarom niet gewoon een DR70 met sito+, dit zal heerlijk lopen met elkaar.

Een Due+ wil aardig wat toeren, en Sito+ is gewoon een immitatie uitlaat.
En een powerfilter op die setup is bij een scooter eigenlijk dom, een scooter is namelijk moeilijker af te stellen als een Tos.

En koelvloeistof in je cilinder? niet gewoon kwestie van lekker koppakking oid?
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 20 aug 2006 01:10

ik zou wel een pakkinkje kunnen proberen en misschien me kop opnieuw afvlakken. Maarja nu heb ik een excuus voor een andere cilinder.
Maar met die due+ gaat ie toch een stukje harder dan met die dr?
want die dr maakt maar weinig toeren meer dan een standaard cilinder dus erg veel harder ervan gaan doet ie niet. Ik wil namelijk graag zo rond de 90 rijden (het liefst nog ietsje harder)
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 20 aug 2006 12:28

Nou kijk, een DR draait idd niet veel toeren, maar hij heeft goed afgestelt wel een lekker koppel.

Een Due+ vraagt gewoon toeren, en dat is niet zo handig met een Sito+
Je gaat dan ook onnodig slijtage krijgen.

Als je een DR neemt, met een Hebo koppeling en MHR vario (bewezen goed)
met die Sito+ moet dat heel erg leuk gaan lopen hoor voor op straat.
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 20 aug 2006 13:10

welke snelheid haal ik daarmee denk je?

En ik wil gewoon dat enorme luchtfilter bovenop me carter weg hebben. zijn er geen kleinere filters die dan geen powerfilter zijn?
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 20 aug 2006 14:47

Idd die cilinder gaat niet werken met die sito+. Je gaat toch op een MHR 70 geen standaard uitlaat monteren? Met die sito+ haal je niet alles uit je top cilinder, je zal een hoog koppel hebben en net zo presteren als een DR70.
Kan je beter die top nemen met de yasuni R
of een DR70 met sito+ pijp.

Dus altijd je uitlaat aanpassen op je cilinder en niet
je cilinder aanpassen op je uitlaat.
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 20 aug 2006 19:15

Ik ga inderdaad voor de DR 70 en sito+, ik dacht namelijk eerst dat dit maar 80 ging ofzo. maar ik heb het even aan iemand gevraagd en die zei dat ik de 90-95 ermee kan halen. en dat is wat ik wil :)
Dus nu maar wachten totdat de brommerdealer terug is van vakantie :)

Maar is er ook nog een standaard luchtfilter dat ik erop kan zetten wat neit boven me carter hangt, of heb je dat niet?
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 20 aug 2006 19:30

Ik heb ook met dr70 en Sito Roest gereden, maar dat ging niet harder dan 80. Zowel op scooter als autoteller. Met een technigas RS ging ie wel mooi 90-100 km/u, maar dat is dan weer een terugloopuitlaat.

Het grootste voordeel van de dr70 met sito+ is dat ie opeens veel lekkerder optrekt dan zo'n standaard trekstart bladblazer cilindertje :P
voor de top moet je geen sito+ kopen. Daarbij blijf je ze kopen omdat ze onder je kont wegroesten.
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 21 aug 2006 00:56

als ik hem netjes met blanke lak inspuit moet dat toch wel meevallen?
maar was jouw scoot wel goed afgesteld dan?, want 80 rijd je ook al std. onbegrensd
Omhoog

Tomos_Power1
Vastgeroeste forummer
Berichten: 548
Lid geworden op: 23 mar 2006 17:27
Locatie: Sassenheim, Zuid-Holland
  • Citeer

Berichtdoor Tomos_Power1 » 21 aug 2006 09:46

Malossi kevlar is je snaar?

en hebo verstelbaar koppeling?

wel net dingetje hoor!
***Tomos Standard 2006***
~Endy Reverse
~Standaard luchtfilter
~Ontsteking vervroegd
~Afgevlakte Snorkop
~15/15 SHA Dellorto
~12mm Spruit
~Vertanding : 26/24
Top : 60km/u
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 21 aug 2006 18:36

ik ben nog een beetje op internet rond gaan kijken. en toen kwam ik een getunede DR 70 tegen voor 122euro . Nu wil ik deze dus graag. alleen zullen die extra toeren helpen met die sito plus of worden die extra toeren gewoon extra afgeknelt?
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 21 aug 2006 19:14

als ik hem netjes met blanke lak inspuit moet dat toch wel meevallen?
maar was jouw scoot wel goed afgesteld dan?, want 80 rijd je ook al std. onbegrensd
mja.. ik heb elke Sito+ die ik had ongeveer 3 keer moeten overspuiten met hittebestendige zwarte verf, voordat die helemaal uit elkaar viel.. je hoort ze nog net niet roesten :P

en ja, hij was goed afgesteld, erg goed zelfs. Een Dr70 is gewoon een cilinder om harder mee op te trekken, het is geen topsnelheidjager.
en 80 op een standaard scooter is best knap, ze halen meestal net de 70 (met standaard uitlaat of sito+ uiteraard). Ik heb er in ieder geval veel plezier aan gehad, tot ik die hoerige sito+ dingen zat was en een technigasje kocht. dat maakte wel een hoop verschil..

wat die getunede dr70 betreft, hij zou daar best eens meer topsnelheid van kunnen krijgen. Ik weet niet wat een LC DR70 nieuw kost, maar 122 euro lijkt me best veel voor zo'n cilinder.
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 21 aug 2006 19:19

nieuw is een LC DR70 105 euro, dus die 20 euro extra kan dan ook wel. want ze zeggen dat ie 30% meer koppel heeft, en ong. 1000 toeren meer maakt dan standaard, de prestaties staan gelijk aan een polini corsa of een malossi sport, terwijl de betrouwbaarheid blijft.
Ze hebben ook een filmpje van een runner met die cilinder, 19mm, gianelli shot. en die heeft 11pk en 13.500 rpm
Dus volgens mij scheelt het dan best veel :)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
37 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.