Ik en m'n kameraad reden door de straat en er reed een politieauto langs ons. Wij snel de oprit op van m'n kameraad want hij had geen helm op. Wij hebben even afgewacht want, we stonden toch op de oprit en dachten dat ze toch niet van de kant zouden komen van waar je ons wel kon zien. Maar ze waren blijkbaar een heel rondje gereden en kwamen weer van dezelfde kans recht op mijn kameraads z'n huis af. Ze reden sloom langs ons heen en parkeerden de auto. Vervolgens kwamen ze naar ons toe en hebben mijn kameraad erop aangesproken dat hij geen helm op had en hij zou daar een boete van 75 euro voor krijgen. Ik had geen verzekeringsplaatje op mn brommer want die was erafgevallen, maar ik had hem wel bij me. Vervolgens heeft de ene politieagent m'n hele brommer bekeken want hij vond hem er nogal niet standaard uitzien. Hij heeft me van alles gevraagt en ik wist nog wel redelijk antwoord te geven. De politieagente besloot dat we geen boete kregen voor mijn kameraad die zonder helm reed maar dat we alleen een boete kregen voor het niet vast hebben zitten van het verzekeringsplaatje en dan zouden we de boete moeten delen.
Nou is even mijn vraag bij dit verhaal. Hoeveel zou zo'n boete zijn?