owjah ik heb oud type blok, voor koppeling moet ik zo'n poelietrekker hebben maar kan dat ook anders?
EDIT:
ff samen gevat:
-maakt overtoerne komt niet in versnelling loopt wel stationair maar trilt hevig
-ketting trilt wiel draait niet rond
-blok los gehad, geen olie in rechter karter heel klein beetje. maar reed eerst wel goed.
-zit spelling tanwielen die assen maar hoord zo heb ik gelezen. iets met ?veertje ofzo.
- dacht zelf die kickstart as das die in het middenste van blok de tandiwelen versleten zijn kan dat? want hij ratelt en alles met overtoeren en komt heel heel sloom opgang, net alsof die af en toen koppelt.
-iets met "kooi "ofzo?
d
it volgensm mij nie:
-niks met zuiger en zo want anders kan hij geen overtoeren maken.
-carb pas schoon. en volgens mij hoord ie niet keihard te ratelen en overtoeren te maken als die verstopt zou zijn.
kan iemand mij helpen? heb al veel gezocht maar weet niet wat heb is
en ps: kan koppeling er ook af zonder polie trekker
Rijden zonder olie is nooit goed, daardoor slijt de boel alleen maar harder. Vwb je vraag of er een andere manier is om de koppeling los te krijgen: Nee, al je het anders wil doen (hamer-breekijzermethode) dan verniel je het hart van je koppeling.
Niet willen koppelen is 9 van de 10 keer het ?veertje en ingesleten rollen in de kooi achterop het 1e versnellingstandwiel. Je kan dit zien doordat er glimmende plekken zichtbaar zijn waar de rollen in blijven "hangen". Daardoor blijft deze in een soort van vrijloop. Ik heb ook een oud type (A3) blok en heb er inmiddels zo'n 20 jaar ervaring mee.
Voor de rest is het zeker raadzaam om je lagers na te kijken als je al een tijdje zonder olie rijdt.