• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Ongelukje met tomos

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 11 jun 2008 14:24

Ik kom net terug uit school, komt er een vrachtwagen uit een zijweg, ik kom van rechts,
ik zag dat de vrachtwagen al stopte. Hij zag mij niet, en reed door, terwijl ik al doorreed omdat hij stopte en ik ook voorrang had. Dus we botsen, me halve tomos onder de vrachtwagen, voorvork compleet gebogen, meerdere kleine schade maar verder nog goed. Gelukkig was de man aardig en reed hij me naar huis, hij moest door naar een klant, hij woont ook in apeldoorn dus ik zou hem bellen na 5en. Uiteraard heb ik ook ff kenteken genoteerd.
We hebben afgesproken dat we zouden afspreken en de schadeformulieren invullen. De chauffeur zij dat hij All-Risk verzekerd was. Mijnes is een snor en WA-verzekerd. Wel aardig opgevoert zoals je hier beneden ziet. Moet ik hem nog std maken? Want mijn tomos moet nu toch naar de fietsenmaker/bromboer om de schade op te nemen en dan op te sturen naar verzekering? Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoelang dit duurt?

En hebben jullie nog tips o.i.d?

Mvg thom
Omhoog


PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 11 jun 2008 14:30

Als je een schadeformulier invult geef je enkel aan wat er volgens jou gebeurt is en waar de schade zit. Als je het met elkaar eens bent over wie er in de fout zat of hoe het is gebeurt hoef je maar 1 formulier in te vullen die je beide ondertekent. Dat stuur je naar de verzekering en dan kijken zij wie geld moet krijgen van welke verzekering. Het kan indd zijn dat er iemand van de verzekering een schade rapport komt opstellen, zodat ze weten hoeveel jij moet krijgen. Officieel rijd je onverzekerd zodra hij opgevoerd is, maar ik weet niet zeker of ze dit gaan checken.
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 11 jun 2008 14:39

Ja, ik kan hem nog standaard maken voordat iemand komt kijken.
Maar moet de tomos niet naar de bromboer dan, om daarna de papieren naar verzekering te sturen?
Omhoog

Gebruikersavatar
Givano
Vaste forummer
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 jan 2008 00:09
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor Givano » 11 jun 2008 14:54

ik zou hem gewoon standaard maken. zoveel werk is het nou ook weer niet. en je loopt dan geen risico dat je niks krijgt vergoed. dus ik zeg maak hem standaard
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 11 jun 2008 14:58

Kan je proberen.

Alleen zou ik als ik jou was iets verder kijken dan je neus lang is.

Die brommer is opgevoerd, dus ook niet voorzien van een standaard uitlaat, als je een 1 of een 2 zijdig ongeval heb, zal vast de kans bestaan dat je uitlaat beschadigd is.
Wanneer deze beschadigd is en niet meer werkzaam is, wordt deze er dus afgehaald en wordt weggegooit.
Als de verzekeringsmaatschappij ziet dat die uitlaat ook (Zwaar) beschadigd is, zal deze dus ook vergoedt worden door de verzekering.

En trouwens, niet ieder schade-expert heeft verstand van brommers.
De brommer mag wel voorzien worden van andere onderdelen, en omdat je brommer gecorrigeerd 50 zal rijden op de rollerbank, zal hier dus niet over gezeurd worden.
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 11 jun 2008 15:02

Gewoon standaard uitlaat eronder pleuren en dan wordt nergens iets van gezegd. En idd als je proma beschadigd is pleur je je standaard uitlaat ook eerst op de grond oid om hem te beschadigen.
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 11 jun 2008 15:03

En idd als je proma beschadigd is pleur je je standaard uitlaat ook eerst op de grond oid om hem te beschadigen.
:')
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 11 jun 2008 15:55

Hahaha ja me proma heeft krassen, maar dat is alles
Die zet ik er weer op na de ''schouwing''
Maar eerst me S-bocht uitlaat erop, en de rest van de brommer kapotmaken.. :lol:
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 11 jun 2008 20:02

En dan noemen we het meteen fraude. :)

Gewoon je opvoer spul eraf en ori troep erop. Ga niet extra dingen stuk maken om meer geld te vangen.
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 11 jun 2008 20:04

Nee oke :')
Omhoog

Gebruikersavatar
IxilTomos
Diehard
Berichten: 1005
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:00
Locatie: Steenbergen
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 11 jun 2008 20:06

En dan noemen we het meteen fraude. :)

Gewoon je opvoer spul eraf en ori troep erop. Ga niet extra dingen stuk maken om meer geld te vangen.
Niet om meer geld te vangen maar om het plaatje compleet te houden... Als ze een uitlaat zien die helemaal spik en span is en alles eromheen ligt in de kreukels kunnen ze dingen vermoeden...

En als extra kan je er meer geld mee vangen
Jeujjj
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 11 jun 2008 20:19

Dat van die uitlaat begreep ik, ik doelde op deze zin:
en de rest van de brommer kapotmaken..
Dat vind ik dan weer een beetje aso.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9682
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 11 jun 2008 20:26

Ik zou even niets veranderen aan de snor van je. Àls de schade-expert's ernaar willen gaan kijken, zullen ze idd twijffels hebben bij een aantal onderdelen die er ogenschijnlijk ongehavend uitzien op de plaats waar restschade aanwezig is. Daarnaast lijkt me als de schuldvraag wel duidelijk is (jij komt van rechts op een gelijkwaardige kruising), dus ik denk niet dat ze naar de cilinderinhoud gaan kijken en een opvoeruitlaatje heeft iedereen tegenwoordig wel eronder hangen, dus dat lijkt me geen probleem.

Heb je ter plekke een schadeformulier ingevuld en beide partijen ondertekent? Succes met schadeafwikkeling. Probeer zelf even een lijstje samen te stellen wat er kapot is en kijk bij on-line shops wat de prijs hiervan is. Eventueel kun je het schadebedrag laten uitkeren en 2e hands spul erop zetten. Scheelt jou ook wat poet waar je misschien leukere dingen mee kan doen. Dat laatste is eerlijker dan de tip van jou. Verder met jou alles OK of heb je zelf ook schade?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

prinz
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mei 2006 20:50
  • Citeer

Berichtdoor prinz » 11 jun 2008 21:00

Ik had een paar maandjes terug ook een aanrijding. Schuld van de tegenpartij. Snorfiets (inmiddels zo goed als bromfiets) naar de brommerboer gebracht, verzekering gebeld, schade-expert kwam paar dagen later al kijken.
Lijstje ingevuld samen met de bromboer en thats it.
Het zijn schade-experts, die dus kijken naar de schade. Niet naar hoe hard ie mogelijk wel niet kan.
Tomos standard
-Bromkop-
-14/12 carb-
-Tecno Reverse uitlaat-
-Sproeier: 54-
koffiebruin ;]
Standaard tandwielen
45 km/h op GPS
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 11 jun 2008 21:19

Een kerel die ik ken heeft ongeveer hetzelfde verhaal gehad alleen vloog hij over de motorkap heen en reed zonder licht, tegenpartij zag hem niet aankomen. Maar de jongen had een alibi die wel kon zeggen dat hij licht had. Lamp was kapot dus ze konden het niet meer bewijzen. Maar daar gaat het even niet om.

Hij reed ook snor die 70 liep ofzo (op dat moment reed hij ook die snelheid). De schadelui keken ook niet naar zijn setup, maar hij kreeg wel alles vergoed van de verzekering wat hij aan schade had.

Ik zou hem gewoon zo laten zoals hij nu is, zoals al eerder gezegt iedereen rijd tegenwoordig wel met andere (niet originele) uitlaat. Als je hem nou gaat veranderen en ze komen erachter (vergis je niet in de 'slimheid' van die gasten) kun jij denk ik wel naar je geld fluiten, het was toch de schuld van de vrachtwagenchauffeur. Niet ouwehoeren, wiens fout het was, is overduidelijk!
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

sicktuning
Vaste forummer
Berichten: 360
Lid geworden op: 24 sep 2006 16:31
  • Citeer

Berichtdoor sicktuning » 11 jun 2008 21:30

Achja dat uitlaatje laat ik er dan maar op, jullie hebben gelijk
Shadowranger, nieuwprijzen ontvangen en 2e hands kopen lijkt me idd wel wat. Verder heb ik zelf niks.
Bedankt voor de tips
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 11 jun 2008 23:11

In dit geval hoef je je ook niet zo druk te maken nee, maar in sommige situaties zal de verkering willen natrekken of je wel standaard gereden hebt. In dat geval is het wijs om je brommer af te voeren.

Bij een gewone schade opmaak zul je daar geen last van hebben.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.