Pagina 5 van 8

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 08 dec 2008 20:40
door Mc. Sim
Hehe dat is precies dezelfde plek als waar mijn gat zat :mrgreen:

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 29 dec 2008 21:22
door sjaakvanvoorschoten
ik had ff een vraagje.

er wordt vaak bij de inlaat van een airsel/dmp 65cc, da tussenmuurtje weggehaald en ze zeggen dat dit goed is.
maar ik hoor ook dat zulke vormen juist slijtage aan de zuigerveren bevordert. zou het dan niet handiger zijn om dan gewoon 1 groot vierkant te vrezen? hoeken natuurlijk afgerond :)

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 29 dec 2008 23:26
door Mc. Sim
Je inlaat poort 1 groot vierkant? Dan blijft je zuigerveer er gegarandeerd in haken :mrgreen:. En ze hebben er niet voor niets een spijl tussen gedaan, dit is alleen maar ter preventie dat de zuigerveer gaat happen.

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 29 dec 2008 23:52
door Ziggys91
ik rij al een maand ofzo niet echt rustig rond met mijn cilinder waar ook dat spijltje is weg gehaald dus snap het probleem niet?

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 29 dec 2008 23:53
door Mc. Sim
Het risico is er als je het spijltje er uit haalt. Maar dat wil niet zeggen dat hij meteen hapt. Als je een groot vierkant van die inlaat poort maakt word ie natuurlijk te groot.

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 30 dec 2008 08:28
door sjaakvanvoorschoten
die "T" vorm zorgt toch voor zo een abrupte vervorming van de zuigerveren? dan zou je toch de versmalling niet gewoon een stukje verbreden? ik dnek dan dat er een stuk minder slijtage komt.
en happen gebeurd toch alleen als je poort te breed is?

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 30 dec 2008 12:07
door Paul123
Of je laat het spijltje zitten, en vormt de rest van de poort naar een vierkant toe.

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 30 dec 2008 12:17
door Ingmar.
slijtage zal niet zo zeer gebeuren want, de poort vorm is niet abrupt en je hebt 1 vlak(spijltje) minder waar hij tegen aankomt dus minder slijtage.

happen zal al helemaal nooit gebeuren daar voor moet de poort groten dan 68%v/d boring zijn of een hele abrubt poortvorm

en als je het spijltje weg haalt wel een mooie ronding geefen zoals in tekening


Afbeelding

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 30 dec 2008 18:29
door sjaakvanvoorschoten
Of je laat het spijltje zitten, en vormt de rest van de poort naar een vierkant toe.
zo kan het ook ja :)

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 07 jul 2009 11:46
door LinkjeZ
ik zit er aan te denken om een polini 65 cc (puch) op me tomos te zetten maar moet ik dan mijn carter veranderen ?

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 07 jul 2009 13:52
door tomos
ja je spoelgaten om het zo maar te noemen.,

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 08 jul 2009 13:01
door LinkjeZ
ja je spoelgaten om het zo maar te noemen.,
heb net de faq zitten door zoeken maar kon nergens een HOW TO DO post vinden

ik weet niet of jij me of iemand anders een sord van HOW TO DO kan geven ?

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 08 jul 2009 13:12
door Mc. Sim
Je pakt een voetpakking die precies op de randen van de spoelers in de cilinder valt. Deze pakking leg je op het carter zoals hij hoort te liggen onder de cilinder wanneer deze gemonteerd is en dan teken je met een goede stift wat je weg moet frezen (met hardmetalen freesjes bijv.) zodat de spoelers van de carter en cilinder goed overlopen.

Eitje..

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 10 jul 2009 20:57
door Paul123
Je pakt een voetpakking die precies op de randen van de spoelers in de cilinder valt. Deze pakking leg je op het carter zoals hij hoort te liggen onder de cilinder wanneer deze gemonteerd is en dan teken je met een goede stift wat je weg moet frezen (met hardmetalen freesjes bijv.) zodat de spoelers van de carter en cilinder goed overlopen.

Eitje..
Ik gebruik vaak lipstick, werkt makkelijker dan met een pakking overklooien :) .

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 29 sep 2009 11:24
door Kevin...
Lipstick? komt uit je weekendkoffertje zeker :P

Maar idd, de voet van je cilinder onderstiften met die troep(of je pakt wascokrijt van je broertje :') ) en je cilinder even over de tapeinden schuiven en eventjes goed drukken. dan staat de afdruk erop. trek je met een potlood lang de randjes van de lipstick op je carter eventjes de lijnen van je spoelers, lipstick afvegen en frezen maar.

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 22 mei 2010 19:21
door pim961
heey hoe hard zou ik gaan met zoon getunde uitlaat poor op 50cc dmp met techo reverse 15/15 16 mm spruit atw 22 sproeier ? als je het op de foto niet zien maar hij is echt groot volgens mij wel 2 mischien 3 x zo groot

foto tunedhttp://pimscheffer1.hyves.nl/album/2786 ... 48/0/g4lE/
foto *standaard http://pimscheffer1.hyves.nl/album/2786 ... _state__=1

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 27 mei 2010 07:19
door pim961
iemand?

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 27 mei 2010 07:21
door pim961
hoi ik wilde even weten als je een 3 spoelpoort in je cilinder maakt moet je dan ook je cilinder hemt aan passen?
en kan dat ook nadelege gevolgen hebbben?
en moet je dan ook dat midelste stuke bij je inlaatpoort weg halen?
e nzal ik er echt profeit van hebben met een getunde 50 snel?


groet pim

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 28 mei 2010 01:38
door boy-1993
ingmar ik wil me carters nu zelf uit dremelen maar het gaat open geven moment naar je krukas toe maar hoe moet je het daar doend an of moet je daar gewoon vanaf blijven?

Re: Cilinder en Carter tuning

Geplaatst: 29 mei 2010 18:32
door Sebastiaankl
Hoe ziet dit eruit voor een eerste keer? Spoelers bewerkt voor 65cc:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voelt 100% glad, ook de overgang naar het zwarte.