• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Blok doet Raar

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
6 berichten • Pagina 1 van 1
foofur123
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor foofur123 » 13 aug 2008 01:20

• Welke model tomos heb je?
    A35
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    1995/96??
    Is het een snor of een brommer?
    Snor
    Wanneer ontstond het probleem?
    Twee weken Gelden
    Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Jah Nieuw achtertandwiel, ketting, olie, carterpakking, bougie, remkabel.
    Wat is het probleem?
Ik heb twee weken geleden men tomos opgeknapt verschillende nieuwe dingen er op gezet. ik heb men kickstart eraf gehaald om een nieuwe ketting er op te zetten. En toen ik em er weer op zette liep die vast. je moest harder kicken en hij schoot niet terug (ook als de linker kap met veertje er niet omheen zat) Je moest em met kracht terug zette. Na een tijdje liep men kickstart losser (maar niet zo als normaal) en hij starte maar als je gas gaf dan hoorde je bij de rechter carter een raar geluid en het wiel draaide amper. Ik dacht eerst dat et aan men koppeling lag want die was oowk al flink verslete. Dus heb ik een goeie overgenome van een vriend en diej er op gezet en hij bleef het raar doen. Ook als je de koppeling naar links draait dan draait de kickstart mee. Hoe kan dit. Het gekke isz dat ik amper aan het blok gezete heb heb allen de kickstart er af en er op gezet en de rechtercarter eraf gehaald om de pakking te vervangen en eropgezet en met olie heb gevuld.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 13 aug 2008 08:23

Kijk maar eens in de versnellingsbak of de kickstartremveer (achter het tandwiel waar een kleine ketting overheen loopt) wel goed in de uitsparing zit in het blok. Heb je mischien vergeten wat ringen terug te doen op de assen, of verkeerd gemonteerd?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 13 aug 2008 18:46

Ik vind het alleen minder dat je schrijft dat het na een tijdje minder werd... In dat geval lijkt het mij dat er wat kapot aan het gaan is.

Snel openmaken dat carter en niet meer mee rijden/starten. Verder doe ik ook vermoeden dat het om deze veer gaat. Hij hoort zoals gezegd in de uitsparing naar voren te wijzen.

foofur123
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor foofur123 » 14 aug 2008 13:09

Ik heb gistermiddag men blok open gehaald en naar die kickstartremveer gekeken. Hij blijft niet hangen in die uitsparing als men brommer aan staat je ziet aan het einde van die uitsparring dat er een stukje isz afgebroken waardoor diej remveer er uit schiet :S Er moet waarschijnlijk een nieuw blok onder of weten jullie hoe je dat moet repareren?
En zonder carter kickte hij normaal en schoot gewoon weer terug en met carter ging hij heel stroef of ik heb em er op een manier niet goed terug gezet of hij loopt aan

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 14 aug 2008 19:22

Je kan een nieuw (tweede hands) setje middencarters monteren. Als hij heel stroef loopt met carterdeksel dan zou ik even je lagers controleren in het deksel zelf.

Of je hem goed terug gemonteerd hebt is op te maken uit een vande vele expolded views op de frontpage.

foofur123
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor foofur123 » 15 aug 2008 16:45

Ben vandaag naar de bromboer geweest en heb zelf men blok uit elkaar gehaald en laten zien. Men As van men kickstart en de kickstartremveer die was niet goed meer dus heb ik er een van een ander blok in gedaan en een andere koppeling er op gezet. Hij starte goed en rijd oowk goed
Alleen ik heb nouw een stukje gerede op mijn tomos en mijn achterwiel loopt stroever dit deed die op het begin niet dit komt denk ik door die nieuwere koppeling hij komt uit een gebruikt blok maar heeft al een tijd stil gestaan. Gaat dit vanzelf over als je er op rijdt of moet ik die koppeling er uit halen en opschuren??

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
6 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers