• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos vonkt niet. (verkeerde bobine)

Vragen over de ontsteking, of hoe je de toeter aansluit?! Stel ze hier
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
yahamark
Pindabrein
Contacteer:
Contacteer yahamark
Website
  • Citeer

Berichtdoor yahamark » 14 aug 2008 13:35

Halllo,

na een half jaar zit mijn Tomos eindelijk weer in elkaar en is eigenlijk zo goed als klaar om de weg op te gaan.
alleen mijn bougie vonkt niet. Ik en mijn broer denken dat het komt doordat we de verkeerde bobine hebben aangesloten, omdat mijn lampen wel branden als ik kick.

Weet iemand nu wat ik nog meer kan proberen, onsteking doet 't, andere bougie geprobeerd......
Weet iemand misschien wat de goede bobine bij mijn onsteking is en waar ik die eventueel kan kopen?

Tomos a35/s25 snor.

Groeten,

Mark
Brom is chilling, Scoot is racing!!

leerling1
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer leerling1
Website
  • Citeer

Berichtdoor leerling1 » 14 aug 2008 14:36

Contact punten of Elec ontsteking. Als het elec ontsteking is hoeveel spoelen? 2 of 4 spoel.
tomos wizzrd is klaar!!

kijk>>>>viewtopic.php?f=9&t=8282<<<<

lolo
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor lolo » 14 aug 2008 14:53

maakt hij wel massa? en zit dat stekkertje wel goed in de bobine, geen roest enzo?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 aug 2008 17:59

Halllo,

na een half jaar zit mijn Tomos eindelijk weer in elkaar en is eigenlijk zo goed als klaar om de weg op te gaan.
alleen mijn bougie vonkt niet. Ik en mijn broer denken dat het komt doordat we de verkeerde bobine hebben aangesloten, omdat mijn lampen wel branden als ik kick.

Weet iemand nu wat ik nog meer kan proberen, onsteking doet 't, andere bougie geprobeerd......
Weet iemand misschien wat de goede bobine bij mijn onsteking is en waar ik die eventueel kan kopen?

Tomos a35/s25 snor.

Groeten,

Mark
Lampen hebben niets te maken met bobine, wordt door een andere spoel (=gele draad) geregeld. Heb je de zwarte draad wel goed aangesloten? Heeft de bobine wel voldoende massa? Hoe is de staat van bougie en kabel en dop? Ik neem aan dat je deze bobine altijd op je Tomos hebt gehad. Of heb je iets veranderd?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

yahamark
Pindabrein
Contacteer:
Contacteer yahamark
Website
  • Citeer

Berichtdoor yahamark » 15 aug 2008 19:26

Halllo,

Tomos a35/s25 snor.

Groeten,

Mark
Lampen hebben niets te maken met bobine, wordt door een andere spoel (=gele draad) geregeld. Heb je de zwarte draad wel goed aangesloten? Heeft de bobine wel voldoende massa? Hoe is de staat van bougie en kabel en dop? Ik neem aan dat je deze bobine altijd op je Tomos hebt gehad. Of heb je iets veranderd?
Ik heb gekeken en het is inderdaad de bobine die ik er altijd op heb gehad die erop zit.
Wat bedoel je met; heeft de bobine wel voldoende massa?
Kan et zijn dat ie het niet meer doet omdat ie per ongeluk in de olie heeft gelegen :D

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 15 aug 2008 20:14

Hoe bedoel je in de olie? Geheel ondergedompeld of alleen op tafel in een plasje? In het laatste geval kan het geen kwaad, maar geheel uitsluiten doe ik het niet.

Massa van de bobine: Je bobine zit al het goed is op je frame vastgeschroefd. Daar hoort ook een van de twee bruine draden aan te zitten die van de bobine zelf zijn. In het geval dat je bobine op het linker vliegwieldeksel vast zit op een beugel kan het zijn dat de massa tussen deksel en blok niet goed is. Maak dan de pasvlakken goed schoon en vetvrij en maak eventueel een extra massa-aansluiting door een draad te bevestigen tussen frame en bobine.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

yahamark
Pindabrein
Contacteer:
Contacteer yahamark
Website
  • Citeer

Berichtdoor yahamark » 17 aug 2008 14:44

Hoe bedoel je in de olie? Geheel ondergedompeld of alleen op tafel in een plasje? In het laatste geval kan het geen kwaad, maar geheel uitsluiten doe ik het niet.

Massa van de bobine: Je bobine zit al het goed is op je frame vastgeschroefd. Daar hoort ook een van de twee bruine draden aan te zitten die van de bobine zelf zijn. In het geval dat je bobine op het linker vliegwieldeksel vast zit op een beugel kan het zijn dat de massa tussen deksel en blok niet goed is. Maak dan de pasvlakken goed schoon en vetvrij en maak eventueel een extra massa-aansluiting door een draad te bevestigen tussen frame en bobine.
Was voor de helft ondergedompeld in karter olie, hij lag in een bak en daar heeft een half leeg flesje carterolie in gelegen die lekte.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 17 aug 2008 17:36

Tja, dan kan er idd wel iets in de bobine zijn gelopen. Wat voor type heb je nodig, kun je een foto plaatsten van je oude, misschien heeft iemand hier wel een vervanger te koop.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Elektra”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers