Berichtdoor C. van Klaveren » 29 dec 2008 10:55
Waarde Joos…92
Ik lees je artikeltje even door en kan het niet laten kort te reageren.
Persoonlijk zie ik het probleem al in de titel en het bevestigd worden in de 3e en 4e regel.
Je hebt, mijn inziens, een carburateur probleem, c.q. mengsel probleem. De sproeier is in deze niet de juiste, doch daar kan je nog niets definitiefs mee oplossen. En waarom niet ?
Simpel omdat je eerst, hoe dan ook, het lek in het aanzuiggedeelte op moet lossen. (Anders zal je er nooit komen)
En wat ik bij de reactie van tomoslover lees. Dat plastic dingetje, staat te boek als plastic busje of hulsje.
En achter dat plastic busje zit een rubber ringetje (in het aansluit gedeelte)
Dat ringetje heeft een speciale vorm. Ergo: Het is speciaal gemaakt voor die situatie. T.w. het voorkomen van het valse lucht trekken bij de overgang van inlaat spruitstuk naar carburateur.
En datzelfde geld voor het plastic buisje.
Dus neem die 2 ZEER SERIEUS.
Maar voor de goede orde:
Ik schrijf vanuit de 9 en 12 mm carburatie. Dus het kan heel goed anders zitten bij de 15 en 16 mm carburateurs. Doch als het hetzelfde merk betreft …..
Dus je cilinder er afhalen, om zo`n probleem aan te pakken, lijkt me geen goede richting.
Eerst de valse lucht opheffen, (zie reactie tomoslover, hij had ook die ervaring)
Ik zie het nogal eens langs komen op het forum, dat jonge sleutelaars daar onachtzaam in zijn.
Tot zo ver even mijn bijdrage, ik ga weer verder
Vriendelijk gegroet
N.s. Mocht er iemand zijn die een goede en scherpe foto heeft van de inlaatkant van een 15 of 16 carb. ik hou me aanbevolen.
Keeshaven