• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Slecht starten & niet top rijden

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
Jeff-R
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Jeff-R » 10 okt 2008 23:44

Nougoed, ik heb dus een Tomos snorfiets gekocht, het laatste model van het oude type, met de rechte zijkappen! Nou liep hij erg slecht. Hij was warm toen ik hem voor het eerst startte, en dat ging gewoon goed. Maar stationair sloeg hij soms af en als ik gas gaf moest ik erg oppassen dat hij niet uitviel (brrroaaap). Op top stotterde hij regelmatig. Alles is verder standaard, alleen de uitlaat is anders (tomosuitlaat met snelle bocht).

Nou heb ik allereerst de carburateur schoongemaakt (de sproeier (47) was ietswat beschadigd)en de stationairschroef heb ik ietswat aangedraaid. De Tomos reed al wel wat beter maar nog niet top.

Toen heb ik het bougietje nagekeken en was bruin, maar in overleg met de brommerwinkel heb ik een sproeiertje van maatje 48 genomen, een nieuwe bougie gekocht (hittegraad 3) en niet te vergeten een nieuwe bougiedop, aangezien hij ook stroom aan de buitenkant doorgaf.

Brommer rijdt nu al een stuk beter, probleem is nu echter dat hij erg moeilijk start (ruik erg snel een benzinelucht) en de bougie is lichter van kleur dan met sproeier 47. Kreeg hem net niet eens gestart met de kickstart en heb hem aangerend. Rijdt hij eenmaal op top dan stottert hij niet en rijdt hij gewoon goed. Maar sta ik voor het stoplicht en wil ik wegrijden dan houd hij even in en daarna gaat hij pas.

Iemand een idee of ik verder moet gaan kijken naar de afstelling (sproeiermaat en dergelijken) of moet ik het verder gaan zoeken (ontsteking, contactpuntjes o.i.d.) aangezien hij moeilijk start.

Erik
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 10 okt 2008 23:46

STop er heeel snel een hittegraad 6 in, dat is standaard, en lager moet je ook niet gaan ivbm vastloper

misschien moet je je benzine filter eens nakijken.
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeff-R
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Jeff-R » 10 okt 2008 23:54

Ik ben bij de brommerwinkel geweest, en kreeg deze bougie mee (kheb het doosje er even bij gepakt en zie zo ff nergens staan dat het een hittegraad 3 is, er staat alleen Original 30 Quality op en is van Champion... Volgens de brommerzaak was dat de juiste bougie.

Morgen ga ik weer ff knutselen met de snorfiets, dus eventuele verdere tips mogen gegeven worden! K wil namelijk proberen om hem morgen alweer perfect lopend te hebben :)

Ter extra info (weet niet of het van belang is): Het is het model met de carburateur aan de zijkant (als je erop zit links) en het luchtfilter onder/tussen het frame.

Erik
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 11 okt 2008 00:07

Nougoed, ik heb dus een Tomos snorfiets gekocht, het laatste model van het oude type, met de rechte zijkappen! Nou liep hij erg slecht. Hij was warm toen ik hem voor het eerst startte, en dat ging gewoon goed. Maar stationair sloeg hij soms af en als ik gas gaf moest ik erg oppassen dat hij niet uitviel (brrroaaap). Op top stotterde hij regelmatig. Alles is verder standaard, alleen de uitlaat is anders (tomosuitlaat met snelle bocht).

Nou heb ik allereerst de carburateur schoongemaakt (de sproeier (47) was ietswat beschadigd)en de stationairschroef heb ik ietswat aangedraaid. De Tomos reed al wel wat beter maar nog niet top.

Toen heb ik het bougietje nagekeken en was bruin, maar in overleg met de brommerwinkel heb ik een sproeiertje van maatje 48 genomen, een nieuwe bougie gekocht (hittegraad 3) en niet te vergeten een nieuwe bougiedop, aangezien hij ook stroom aan de buitenkant doorgaf.

Brommer rijdt nu al een stuk beter, probleem is nu echter dat hij erg moeilijk start (ruik erg snel een benzinelucht) en de bougie is lichter van kleur dan met sproeier 47. Kreeg hem net niet eens gestart met de kickstart en heb hem aangerend. Rijdt hij eenmaal op top dan stottert hij niet en rijdt hij gewoon goed. Maar sta ik voor het stoplicht en wil ik wegrijden dan houd hij even in en daarna gaat hij pas.

Iemand een idee of ik verder moet gaan kijken naar de afstelling (sproeiermaat en dergelijken) of moet ik het verder gaan zoeken (ontsteking, contactpuntjes o.i.d.) aangezien hij moeilijk start.

maarja, als je tomos niet lekker loopt kun je dit proberen:
-carb verschonen/vervangen (heb je al gedaan)
-spruitstuk tjecke
-membraam checken
-cilinder eraf trekken en kijken of zuigerveren nog goed uitzien
-benzine filtertje + slangetje nakijken
-stationair schroef afstellen
-onsteking vervangen (contact puntjes is 2ehands goedkoop)
-bobine vervangen

nja, heb ik wel zo'n beetje paar dingen gehad

ik zou zoiezo nog even vragen of dit een hittegraad 6 is aangezien dat wel minimaal nodig is.
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen