Er zijn verhalen geweest over een persoon die al 300.000km heeft gedraaid op zijn brommer

Valt wel mee denk ik. Een nulletje teveel, maar ik heb idd 33000 km origineel op de teller staan van mijn Tomos. Aan onderdelen heb ik hooguit eens wat kettingen, kettingwielen en een paar contactpunten versleten. 2x een andere zuiger, 1x banden en 1x spruitstukje (Encarwi was gebroken). Koppeling en remmen nog steeds origineel.300.000 kmin godsnaam, hoe veel geld heb je dan aan vervangende onderdelen betaald, is dit een broodje-aap verhaal of is dit echt?
Inderdaad, ik denk dat ik ook wel 8000km vol kan maken, maar ik ben beetje huiverig voor die bananen van de Polizei. 60 euro voor één band kun je een hele berg chinese bandjes van halen. Maar zodra mijn huidige gevalletjes versleten zijn gaan er semislicks onder, sowieso voor het lekker weer gaat worden ivm toerenIkzelf doe ongveveer 8000km met mijn banden, dan is mijn achterband wel zwaar versleten omdat ik altijd mijn tas op de buddy leg enzo.
Maar dat zijn van die orginele flut bandjes, en zet er zo gauw mogelijk van die slikbandjes onder.
Banden waren van Vredestein, zeer harde en slijtvaste band. Zo maken ze ze niet meer. En wat betreft de koppeling, als je normaal rijdt en zorgt dat de olie erop blijft en geen opgevoerde motor hebt kun je lang doen met je koppeling. Trouwens, die van een auto gaat toch ook langer als 100.000 km mee?1x banden? Ik heb er nu 6800 op staan, en ik ben de 2e set aan het slijten.![]()
Nouw zit er wel goedkope t*ringzooi onder, maargoed.
En die koppeling dat verbaast me ook zeg.
Er is niet in de wet bekend, evenals bij de RDW, dat er een minimum profiel diepte bestaat voor brom en snorfietsen, wel is het verstandig om je bandig voortijdig te vervangen wanneer de proefieldiepte minder is als 1mm.Inderdaad, ik denk dat ik ook wel 8000km vol kan maken, maar ik ben beetje huiverig voor die bananen van de Polizei. 60 euro voor één band kun je een hele berg chinese bandjes van halen. Maar zodra mijn huidige gevalletjes versleten zijn gaan er semislicks onder, sowieso voor het lekker weer gaat worden ivm toeren
2. Hij wil juist niet lopen wanneer de brommer aanstaat, de motor loopt stationair echt super maar wanneer ik gas geef doet ie moeilijk, het is toch klote weer dus de boel gaat weer gedemonteerd worden.2. Kan met de afstelling te maken hebben, het kan ook zijn dat hij tussen de contact punten vonkt dan is je condensator kapot, gewoon even kick kapje eraf halen en starten en kijken of hij tussen de contact punten vonkt.
3. Als je de onderste kroonplaat wilt vervangen zal je hele vork eruit moeten dus zal je wel zo'n 2-3 uurtjes mee bezig zijn, en het zal denk ik ook handig zijn als je meteen de kogel lagertjes vervangt.
Voorlicht is 35/35 watt, achterlicht is 5 of 10 watt, remlicht 21 watt, knippers dacht ik ook 10 watt. Staat het niet aan de binnenkant bij de fitting?Hoeveel watt/volt zijn de originele lampjes (Tomos A35) voor het achterlicht, voorlicht, remlicht en knipperlicht? Ik kan het niet nakijken, omdat er bij mij geen inzitten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten