• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Algemeen: Kleine vragen topic -2-

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3641 berichten
  • Pagina 19 van 183
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • …
  • 183
  • Volgende
Marctraider
Vaste forummer

Berichtdoor Marctraider » 20 nov 2008 14:59

Ligt aan talloze factoren waar je dus niet van een antwoord van ons kan uitgaan. Belangrijkste is gewoon een goed afgestelde brommer op alle motorische factoren. Meer dan dat, en regelmatig een onderhoudsbeurt kan je niet doen.

Er zijn verhalen geweest over een persoon die al 300.000km heeft gedraaid op zijn brommer :lol:
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||

7P_
Diehard

Berichtdoor 7P_ » 20 nov 2008 14:59

Jammer eigenlijk :shock: als je een beetje scooter hebt kun je kiezen tot je er bij neervalt.

7P_
Diehard

Berichtdoor 7P_ » 20 nov 2008 17:20

300.000 km :lol: in godsnaam, hoe veel geld heb je dan aan vervangende onderdelen betaald, is dit een broodje-aap verhaal of is dit echt?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 20 nov 2008 19:03

300.000 km :lol: in godsnaam, hoe veel geld heb je dan aan vervangende onderdelen betaald, is dit een broodje-aap verhaal of is dit echt?
Valt wel mee denk ik. Een nulletje teveel, maar ik heb idd 33000 km origineel op de teller staan van mijn Tomos. Aan onderdelen heb ik hooguit eens wat kettingen, kettingwielen en een paar contactpunten versleten. 2x een andere zuiger, 1x banden en 1x spruitstukje (Encarwi was gebroken). Koppeling en remmen nog steeds origineel. :mrgreen:
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

7P_
Diehard

Berichtdoor 7P_ » 20 nov 2008 19:26

1x banden? Ik heb er nu 6800 op staan, en ik ben de 2e set aan het slijten. :?
Nouw zit er wel goedkope t*ringzooi onder, maargoed.

En die koppeling dat verbaast me ook zeg.

Thomazzi
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Thomazzi » 20 nov 2008 21:02

Ikzelf doe ongveveer 8000km met mijn banden, dan is mijn achterband wel zwaar versleten omdat ik altijd mijn tas op de buddy leg enzo.
Maar dat zijn van die orginele flut bandjes, en zet er zo gauw mogelijk van die slikbandjes onder.
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

7P_
Diehard

Berichtdoor 7P_ » 20 nov 2008 22:56

Ikzelf doe ongveveer 8000km met mijn banden, dan is mijn achterband wel zwaar versleten omdat ik altijd mijn tas op de buddy leg enzo.
Maar dat zijn van die orginele flut bandjes, en zet er zo gauw mogelijk van die slikbandjes onder.
Inderdaad, ik denk dat ik ook wel 8000km vol kan maken, maar ik ben beetje huiverig voor die bananen van de Polizei. 60 euro voor één band kun je een hele berg chinese bandjes van halen. Maar zodra mijn huidige gevalletjes versleten zijn gaan er semislicks onder, sowieso voor het lekker weer gaat worden ivm toeren 8)

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 20 nov 2008 23:26

1x banden? Ik heb er nu 6800 op staan, en ik ben de 2e set aan het slijten. :?
Nouw zit er wel goedkope t*ringzooi onder, maargoed.

En die koppeling dat verbaast me ook zeg.
Banden waren van Vredestein, zeer harde en slijtvaste band. Zo maken ze ze niet meer. En wat betreft de koppeling, als je normaal rijdt en zorgt dat de olie erop blijft en geen opgevoerde motor hebt kun je lang doen met je koppeling. Trouwens, die van een auto gaat toch ook langer als 100.000 km mee?

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

fritszol
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer fritszol
Website

Berichtdoor fritszol » 21 nov 2008 06:43

Weet iemand hoe je bij de youngst'r de kentekenplaathouder deïnstalleerd? zonder gebeun?
Check mijn website: DewitDesign.tk

7P_
Diehard

Berichtdoor 7P_ » 21 nov 2008 06:47

@ shadowranger

De koppeling van een auto is niet gemaakt van champagnekruken hahaha o|O

Marctraider
Vaste forummer

Berichtdoor Marctraider » 21 nov 2008 09:35

Sorry mensen 1 nulletje te veel moet kunnen :lol: , mijn fout o|O

Thomazzi
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Thomazzi » 21 nov 2008 09:41

Ik heb enkele vragen over mijn Tomos, het liefst zou ik ze opzoeken maar de pc waar ik (vanaf) nu achter zit is ongelofelijk traag :shock:

1. Welke spullen heb ik nodig om enkele onderdelen opnieuw te spuiten van mijn brommer?
2. Laatst zijn mijn contactpunten kapot gegaan, deze opnieuw gemonteerd (+ een nieuw vraagtekenveertje en troep uit middencarter gehaald) maar wanneer ik start, wat juist goed gaat, loopt mooi statonair wil die maar stapvoets lopen, dit heeft toch te maken met afstellen?
3. Is het veel moeite om een nieuwe kroonplaat inclusief een nieuw stuurslot te monteren?

Alvast bedankt,
Thomas
Inderdaad, ik denk dat ik ook wel 8000km vol kan maken, maar ik ben beetje huiverig voor die bananen van de Polizei. 60 euro voor één band kun je een hele berg chinese bandjes van halen. Maar zodra mijn huidige gevalletjes versleten zijn gaan er semislicks onder, sowieso voor het lekker weer gaat worden ivm toeren 8)
Er is niet in de wet bekend, evenals bij de RDW, dat er een minimum profiel diepte bestaat voor brom en snorfietsen, wel is het verstandig om je bandig voortijdig te vervangen wanneer de proefieldiepte minder is als 1mm.
Hier is een kameraad van mij laatst ook al over aangehouden, en hier mogen ze dus geen bekeuring voor geven.
Dit mogen ze wel doen wanneer er helemaal geen profiel zichtbaar meer is zoals je bij scooters vaak ziet.

Maar net wat ik hierboven aangaf; Er is geen minimum bepaald aantal milimeters wanneer je je banden moet vervangen volgens de wet, en dus ook na overshrijding van die 1mm hoef je geen bekeuring te krijgen.

fritszol
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer fritszol
Website

Berichtdoor fritszol » 21 nov 2008 09:47

@ tomas

2. Bedoel je dat ie stapvoets loopt als je geen gas geeft? Volgens mij is dat dan dat je koppelingsveer te kort is ofzo, zag het laatst in een ander forum.

Lukos
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor Lukos » 21 nov 2008 09:56

1. Genoeg schuurpapier of afbijt, ontvetter (wasbenzine oid.) primer, lak en blanke lak.

2. Kan met de afstelling te maken hebben, het kan ook zijn dat hij tussen de contact punten vonkt dan is je condensator kapot, gewoon even kick kapje eraf halen en starten en kijken of hij tussen de contact punten vonkt.

3. Als je de onderste kroonplaat wilt vervangen zal je hele vork eruit moeten dus zal je wel zo'n 2-3 uurtjes mee bezig zijn, en het zal denk ik ook handig zijn als je meteen de kogel lagertjes vervangt.
"Two wheels and a heart" Mijn project!

fritszol
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer fritszol
Website

Berichtdoor fritszol » 21 nov 2008 10:00

Heeft iemand enig idee waar je op dit forum kan vinden hoe je knipperlichten aan je snor maakt? of ik ben blind of het staat er niet..

Thomazzi
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Thomazzi » 21 nov 2008 10:04

Het staat er inderdaad niet, maar in ieder geval heb je voor je kabelboom een ralleigh nodig (weet niet precies hoe het heet) waardoor je knipperlichten gaan branden, ik heb dit laatst eens nagevraagd en dit is niet goedkoop.

Ook is het een pokke werk om te monteren als je hier geen of weinig verstand van hebt.
2. Kan met de afstelling te maken hebben, het kan ook zijn dat hij tussen de contact punten vonkt dan is je condensator kapot, gewoon even kick kapje eraf halen en starten en kijken of hij tussen de contact punten vonkt.

3. Als je de onderste kroonplaat wilt vervangen zal je hele vork eruit moeten dus zal je wel zo'n 2-3 uurtjes mee bezig zijn, en het zal denk ik ook handig zijn als je meteen de kogel lagertjes vervangt.
2. Hij wil juist niet lopen wanneer de brommer aanstaat, de motor loopt stationair echt super maar wanneer ik gas geef doet ie moeilijk, het is toch klote weer dus de boel gaat weer gedemonteerd worden.

3. Ik ga toch de voorvork poten en veren vervangen, dus wanneer het niet al te veel werk in zit (motivatie brengt ook een rol mee :mrgreen: ) zal ik eens gek doen en die zooi vervangen.

Thanx trouwens :wink:

Marctraider
Vaste forummer

Berichtdoor Marctraider » 21 nov 2008 13:54

Vraagje, als ik een Dell'ORto carburateur koop, deze om precies te zijn:

http://www.scootparts.nl/epages/Scootpa ... cts/13DE14

PHVA 14

Wat krijg ik er dan allemaal bij? Zitten er standaard Hoofdsproeier in? Gasnaald? Stationairsproeier? Chokesproeier? Ook belangrijk, de gasschuif en alle interne delen? Uiteraard niet de gaskabel maargoed dat is logisch.

Weet iemand dit? Wel belangrijk namelijk ;) anders moet ik dat apart erbij bestellen!

canaQ
Tomosforummer

Berichtdoor canaQ » 22 nov 2008 17:34

Hoeveel watt/volt zijn de originele lampjes (Tomos A35) voor het achterlicht, voorlicht, remlicht en knipperlicht? Ik kan het niet nakijken, omdat er bij mij geen inzitten ;)
Let the good times roll big... ready or not!

BM91
Tomosforummer

Berichtdoor BM91 » 22 nov 2008 17:38

Over het lampje is een 12V pitje,

Nu we het tog over achterligt hebben, de mijne doet het "zomaar" niet meer, betekend dit dat het pitje kadoek is??
-×-65cc airsal - puch HD kop 15/15 - Mallossie E13 komt nog - 26/26 - Homoet-×-
_________________ATW 24 Top: 72,9 || ATW 26 Top: 65+/-

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 22 nov 2008 20:12

Hoeveel watt/volt zijn de originele lampjes (Tomos A35) voor het achterlicht, voorlicht, remlicht en knipperlicht? Ik kan het niet nakijken, omdat er bij mij geen inzitten ;)
Voorlicht is 35/35 watt, achterlicht is 5 of 10 watt, remlicht 21 watt, knippers dacht ik ook 10 watt. Staat het niet aan de binnenkant bij de fitting?

Gesloten
  • Afdrukweergave
3641 berichten
  • Pagina 19 van 183
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20