Als hij koud is loopt 'ie goed, kan in een keer wegtrekken, zonder stotteren of iets. Alleen loopt hij niet goed stationair, heb geprobeerd het af te stellen met een kwartslag per keer, maar hij liep gewoon heel onregelmatig stationair. Zodra hij warm is en ik gas minder, en een paar seconden later weer gas geef, lijkt hij even uit te vallen, maar pakt hem dan toch na zo'n 2 seconden. Als ik stop terwijl hij warm is, loopt hij nog onregelmatiger stationair, en als ik dan een klein beetje gas geef maakt hij wel meer lawaai (lijkt hoger toerental), maar trekt hij niet. Dan kom ik soms nog wel weg door een beetje met het gas te spelen (licht met het gas spelen tot hij hem uiteindelijk pakt, dit duurt zo'n 5 seconden). Als ik dan in een keer het gas meer dan voor de helft opendoe valt hij uit. Het probleem doet zich dus alleen voor als hij warm is. Het rare is dat als hij eenmaal uitvalt, ik in een keer weer kan starten (dmv beetje gas te geven tijdens het kicken), en ook zonder gestotter of uitvallen weg kan rijden. Voor de rest start hij sowieso moeilijk als ik niet een klein beetje gas erbij geef. Ook als ik de schroef helemaal indraai, moet ik een klein beetje gas geven om hem aan te krijgen en even te houden, en oppeens pakt hij hem dan en gaat hij heel hoog stationair lopen.
Heb ook al geprobeerd zonder schuimfilter te rijden, dat had je nl ook al aangeraden, maar maakt geen verschil.
Knel gedeelte ie bij bijde 18mm, hetzelfde dus.
En ik heb gister ruim 5 uur besteed aan mijn brommer om hem aan de praat te krijgen, ik heb elke mogelijke combinatie nu wel gehad.
Bij deze ook nog even een foto van knelgedeeltes tussen m'n carb en sproeiers, de linker is die van m'n 15mm, de rechter die van m'n 14/9 (kwam ik ook achter, de vorige eigenaar had een snorcarburateur in de bromfiets gedaan).

Zoals je ziet zijn ze even lang, en is die van de 15mm een grote, en die van de 14/9 een 'plastic'+rubberen ding. Ook is die van de 15mm van hetzelfde materiaal als het grootste deel van die 14/9, bij die 'pakking' zit dus geen rubber, WEL heeft die aan het uiteinde zo'n randje, net als dat rubbertje, waar die dus tegen het spruitstuk komt. En ja, ik heb ze allebei al geprobeerd in m'n nieuwe, EN m'n oude carburateur, geen verschil.