• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Diesel bij benzine

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
atjebartje
Tomosforummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2011 15:46

Berichtdoor atjebartje » 01 mei 2011 16:12

hoi


Welke model tomos heb je?
Tomos flexer
uit welk jaar komt de tomos ?
2004 volgens kenteken papier
Is het een snor of een brommer?
Snor
wanneer ontstond het probleem?
Bij de diesel

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Ik heb een beetje diesel in benzine zitten. Daar gooi ik wat 2 takt olie bij en dan gooi ik het in me tomos.
De tomos start hij rijd en doet alles.
Maar ik moet heel lang shoken. voordat ik weg rij. Als ik dat niet doe en ik geef vol gas dan valt hij uit.
Dan moet ik er ook bij zeggen. Dat ik eerst sproeier 54 erin.
TOen ging hij vier takten en nu heb ik twee maatjes kleiner. 52 dus. toen viertakte hij niet meer. heb 53 ook erin gedaan. Aleen toen viertakte hij weer. en viel hij weer uit.
Dat uitvallen gebeurt wanneer ik van topsnelheid afrem naar stationair. Dit kan ik wel verhelpen als ik direct de shoke in druk als die stationair loopt. Of als ik bij koude start niet lang genoeg shoke, dan valt ie ook uit.

Nu mijn vraag is. Gebeurt dat uitvallen dan door de diesel die erin zit of moet ik een grotere sproeier erin doen. Het laatste wil ik liever niet doen want dan viertakt ie weer. En-of zijn er nog ander mogelijkheden

Mvg Bart
Tomos Flexer (Snor)
Dellorto Sha 14/9
Biturbo uitlaat
standaard cilinder + kop
Ontgrensde luchtfilter
Sproeier 52
Bengrensd spruitstuk.
Omhoog


Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15

Berichtdoor Ricker » 01 mei 2011 16:41

Diesel wordt niet verbrand, en het is lichter dan benzine en mengt niet, dus wss rij je niet eens op diesel om dat dat bovenin je tank zweeft. Ik snap uberhaupt niet waarom je diesel in je tomos doet. Het scheelt hooguit een euro per tank.

Als het wel in je carb komt verstop deze wss gelijk... inc je sproeier en je membraam.
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City

Berichtdoor Mr. Horsepower » 01 mei 2011 17:14

Zou die beter niet doen, mengverhouding 1:50 is gewoon goed genoeg voor een Tomos.
Is dus geen reden om er diesel bij te gooien.

Lijkt me ook niet erg best voor de levensduur van je motorblok.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
atjebartje
Tomosforummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2011 15:46

Berichtdoor atjebartje » 01 mei 2011 17:21

Ik heb dat niet expres gedaan die diesel
me broer heeft een keertje benzine getankt in een diesel auto.
Hij heeft de tank leeg laten halen en die gebruik ik weer.
Nu de vraag is komt het door de diesel dat ie steeds uitvalt of door een te kleine sproeier (hoogst onwaarschijnlijk)

mvg Bart
Tomos Flexer (Snor)
Dellorto Sha 14/9
Biturbo uitlaat
standaard cilinder + kop
Ontgrensde luchtfilter
Sproeier 52
Bengrensd spruitstuk.
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City

Berichtdoor Mr. Horsepower » 01 mei 2011 18:20

Je zegt het zelf al dat het door diesel bij de benzine komt. Lijkt me dus van wel.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 01 mei 2011 18:34

ja natuurlijk diesel hoord niet in een benzinemotor, ook al is het weinig,dit had je zelf ook wel kunnen bedenken :')
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
atjebartje
Tomosforummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2011 15:46

Berichtdoor atjebartje » 01 mei 2011 18:36

Ja
Oke maar ik wil graag weten wat er nou gebeurt in mijn blokje.
Waarom valt ie uit als ik van top naar stationair gaat.
Hoe flikt die diesel dat?

mvg Bart
Tomos Flexer (Snor)
Dellorto Sha 14/9
Biturbo uitlaat
standaard cilinder + kop
Ontgrensde luchtfilter
Sproeier 52
Bengrensd spruitstuk.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10

Berichtdoor drestar » 01 mei 2011 18:47

Het ocataangehalte is bij diesel hoger. Het octaangetal moet bij benzine juist hoog zijn, om spontane verbranding te voorkomen. Bij benzine is spontane ontbranding ongewenst. De mate waarin een mengsel van benzine en lucht kan worden samengeperst zonder tot detonatie te komen, wordt aangegegeven met het octaangetal. Het wordt ook wel de klopvastheid van benzine genoemd.

Een dieselmotor werkt juist volgens het principe van zelfontbranding. Lucht wordt samengeperst en zo tot hoge temperatuur gebracht. Als daar dan diesel ingespoten wordt, dan verbrand dit, en zo wordt de motor aangedreven.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Wil je meer weten, dan moet je even op wikipedia zoeken naar de werking van dieselmotor en benzinemotor.
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
atjebartje
Tomosforummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2011 15:46

Berichtdoor atjebartje » 01 mei 2011 18:51

Het ocataangehalte is bij diesel hoger. Het octaangetal moet bij benzine juist hoog zijn, om spontane verbranding te voorkomen. Bij benzine is spontane ontbranding ongewenst. De mate waarin een mengsel van benzine en lucht kan worden samengeperst zonder tot detonatie te komen, wordt aangegegeven met het octaangetal. Het wordt ook wel de klopvastheid van benzine genoemd.

Een dieselmotor werkt juist volgens het principe van zelfontbranding. Lucht wordt samengeperst en zo tot hoge temperatuur gebracht. Als daar dan diesel ingespoten wordt, dan verbrand dit, en zo wordt de motor aangedreven.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Wil je meer weten, dan moet je even op wikipedia zoeken naar de werking van dieselmotor en benzinemotor.
Ja ik snap wel wat een diesel motor doet en een benzine motor doet. Maar wat gebeurt er waardoor hij van top naar stationair uitvalt.
Tomos Flexer (Snor)
Dellorto Sha 14/9
Biturbo uitlaat
standaard cilinder + kop
Ontgrensde luchtfilter
Sproeier 52
Bengrensd spruitstuk.
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven

Berichtdoor brombertje » 01 mei 2011 19:09

Geen diesel bij benzine doen, dat is gewoon vragen om problemen. Dat merk je nu wel. Waarom zit er eigenlijk diesel in? :?
Omhoog

Gebruikersavatar
atjebartje
Tomosforummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2011 15:46

Berichtdoor atjebartje » 01 mei 2011 19:31

Geen diesel bij benzine doen, dat is gewoon vragen om problemen. Dat merk je nu wel. Waarom zit er eigenlijk diesel in? :?
Ja maar waarom, je moet het topic ff nog een keer lezen dan kun je het zien :lol:
Tomos Flexer (Snor)
Dellorto Sha 14/9
Biturbo uitlaat
standaard cilinder + kop
Ontgrensde luchtfilter
Sproeier 52
Bengrensd spruitstuk.
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven

Berichtdoor brombertje » 01 mei 2011 19:57

Ja gelezen...maar waarom stop je die troep in je brommer. :x
Omhoog

Gebruikersavatar
atjebartje
Tomosforummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2011 15:46

Berichtdoor atjebartje » 01 mei 2011 20:02

Ja gelezen...maar waarom stop je die troep in je brommer. :x
Ja kost geen geld.
Ben student ;)
Tomos Flexer (Snor)
Dellorto Sha 14/9
Biturbo uitlaat
standaard cilinder + kop
Ontgrensde luchtfilter
Sproeier 52
Bengrensd spruitstuk.
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven

Berichtdoor brombertje » 01 mei 2011 20:08

k zal er verder niets over zeggen, gewoon zo snel mogelijk die troep eruit en nieuwe goede benzine erin.
Omhoog

Gebruikersavatar
atjebartje
Tomosforummer
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2011 15:46

Berichtdoor atjebartje » 23 mei 2011 14:25

Er kan een slotje op
Tomos Flexer (Snor)
Dellorto Sha 14/9
Biturbo uitlaat
standaard cilinder + kop
Ontgrensde luchtfilter
Sproeier 52
Bengrensd spruitstuk.
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.