• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Veringen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
20 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 12 mei 2011 20:02

Ik heb net nieuwe veringen gekocht omdat de oude kapot waren, de nieuwe zitten er nu op maar als ik ongeveer 35-40 rij begint mijn brommer heel erg te schudden.

Nu heb ik het idee dat de veringen niet goed vast zitten, ik heb al vana lles geprobeerd maar het schudden blijft.

Kan iemand misschien een plaatje maken van de achterkant van zijn brommer, waarop goed te zien is hoe de veringen aan de onderkant vast zitten.

Alvast bedankt.;
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog


Gebruikersavatar
rickert1993
Vaste forummer
Berichten: 428
Lid geworden op: 14 sep 2010 16:19
Locatie: Vught
  • Citeer

Berichtdoor rickert1993 » 12 mei 2011 20:13

Zit die ring TUSSEN de vering en bagageedrager in. Anders kun je misschien wat spelling hebben op je vering
TOMOS standard 65cc
TOMOS standard
viewtopic.php?f=68&t=16780
Minibike Monster Energy
viewtopic.php?f=11&t=17388
Daihatsu Cuore
viewtopic.php?f=11&t=17629
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 12 mei 2011 22:47

Zitten ze wel gewoon goed vast :')
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

beenham0
Vaste forummer
Berichten: 308
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:33
  • Citeer

Berichtdoor beenham0 » 12 mei 2011 23:01

viewtopic.php?f=9&t=9231
Tussen deze foto's zit vast en zeker een duidelijke foto.


Offtopic:
:')
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 13 mei 2011 13:07

Er zitten ringetjes tussen precies zoals bij de oude evring.

Op het punt waar de evring vast zit in dat agt zit altijd zon ijzer buisje, omdat die te lang is (heb ik het idee) kan de evring over dat buisje heen en weer schuiven, ik zal zo even een foto maken met de veringen op mijn brommer en los zodat jullie weten wat ik bedoel.
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 13 mei 2011 13:48

Gister heb ik mijn oude veringen vervangen omdat deze kapot waren.

Nu heb ik het volgende probleem, als ik 35-40 rijd begint mijn brommer te schuddden, daarom had ik het idee dat ze niet goed vast zaten.

Wat blijkt nou, daar waar de bout door de vering heen gaat (waar je hem bevestigd) zit zon buisje doorheen.
Nu lijkt het wel alsof de vering heen en weer schuift over dit buisje (dat buisje zat al door de vering heen toen ik hem kocht.)

Hier een paar foto's om te laten zien wat ik bedoel:

Afbeelding
Afbeelding

De bout waarmee je de vering bevestigd kan niet strakker worden aangedraait, ook zitten er al ringetjes tussen.

Heeft iemand idee wat hetprobleem precies is en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt :)
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Steefz
Vaste forummer
Berichten: 442
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:27
  • Citeer

Berichtdoor Steefz » 13 mei 2011 13:58

Korter boutje?
ik heb dit probleem niet, en ik heb ook die chrome bobotech
Mijn Flexer
Ideeën hoor ik graag
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 13 mei 2011 14:03

Het probleem is juist dat het buisje dat standaard in de ever zit (waar de bout doorheen gaat) te lang is, zoals je kan zien bij de gele pijltjes.

Gewoon terug gaan naar de winkel? of afzagen ofzo ( wat mij neit verstandig lijkt :P)
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

beenham0
Vaste forummer
Berichten: 308
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:33
  • Citeer

Berichtdoor beenham0 » 13 mei 2011 14:10

Echte mannen rijden gewoon zo door.

Zo rijden kan geen kwaad, aangezien het niet erg scheef zit of wat dan ook.

Edit:
Keek net naar die van mij en die zitten nog 20 keer zo scheef en raar vast als die van jou.
Dat metalen buisje steekt bij mij 3 cm uit :P
Ik roll zo al een jaar rond, dus maak je maar geen zorgen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 13 mei 2011 14:14

alleen slingerd mijn brommer wel heen en weer, ik denk dat dat niet echt goed is voor mijn brommer..

Hoe zit het bij jou vast?

Ringetje-vering-ringetje-bout?
en zit er verschil tussen odner en boven?
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

beenham0
Vaste forummer
Berichten: 308
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:33
  • Citeer

Berichtdoor beenham0 » 13 mei 2011 14:26

Heb fftjes foto's gemaakt, wat je zo gaat zien is ernstig :P
vercrackt.jpeg
vercrackt.jpeg (53.69 KiB) 4332 keer bekeken
vercrackt 12.jpeg
vercrackt 12.jpeg (66.12 KiB) 4332 keer bekeken
:')
Omhoog

Gebruikersavatar
rivered
Vaste forummer
Berichten: 247
Lid geworden op: 09 feb 2011 16:35
  • Citeer

Berichtdoor rivered » 13 mei 2011 14:36

hahaha, oke dat is wel heel slecht beenham :P. Ik had ongeveer hetzelfde als jou wolf, toen ben ik met al mijn gewicht aan mijn ratel gaan hangen, en uiteindelijk is die toch wel goed vastgekomen :)
Don't gain the world and lose you're soul, wisdom is better then silver and gold :).
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 13 mei 2011 14:41

gewoon even een paar carroserieringen halen en er tussen zetten.
Liefst aan weerskanten van de veer.
Kan je veer ook nergens heen als het rubbertje waar dat metalen busje in zit toevallig wegrot.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

beenham0
Vaste forummer
Berichten: 308
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:33
  • Citeer

Berichtdoor beenham0 » 13 mei 2011 14:43

Ik zeg altijd maar zo: Wat het doet, hoef je niet te maken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 13 mei 2011 14:47

OK,maar dan moet je ook niet klagen als je je gezicht ineens niet meer herkent in de spiegel nadat je een flinke schuiver op je snuitwerk hebt gemaakt.
Veiligheid staat bij mij heel hoog op mijn lijstje, daarom heb ik ook de voetrem bedacht.
Die trutkabeltjes die Tomos monteerd op de brommers kunnen in mijn ogen levensgevaarlijk zijn.
Heb 2 keer meegemaakt dat ze braken omdat er keihard geremd moest worden.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

beenham0
Vaste forummer
Berichten: 308
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:33
  • Citeer

Berichtdoor beenham0 » 13 mei 2011 14:53

Dat dan weer wel, ik doe alles op eigen risico :D

Maar idd wil je je gezicht blijven herkennen kun je het beter oplossen met het idee van Jan:
gewoon even een paar carroserieringen halen en er tussen zetten.
Liefst aan weerskanten van de veer.
Kan je veer ook nergens heen als het rubbertje waar dat metalen busje in zit toevallig wegrot.
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 13 mei 2011 16:23

er zitten al van die ringetjes aan weerskanten dus dan durf ik het wel aan om er mee te rijden :P
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 13 mei 2011 16:25

zijn die ringen dan zo groot dat ze de buitenkant van de veer bevestigingspunten raken?
Of nog liever, er ruim overheen komen?
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Wolf1993
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 apr 2011 17:43
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Wolf1993 » 13 mei 2011 16:47

Je bedoelt dat ze het rubber aanraken, dat om dat buisje heen zit?
Let niet op mijn typfouten, ik heb een typgebLek

Setup:
- Standaard cil + bom zuiger + puch hd kop
- 14/9 carb + sproeier 51
- Spruitstuk ontgrensd en uitgedremeld
- Polini race membraan
- Tecno bullet uitlaat
- TWV: 26/26
Snelheid: 53,2 GPS

GESLAAGD
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 13 mei 2011 17:49

dat ze groter zijn als het rubber
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
20 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.