• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos a35 problem

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
47 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 29 jul 2011 12:01

ik heb een tomos a35 onder handen gekregen, deze heeft verkeerde benzine gekregen: euro 95. Daarvoor heeft hij een hele tijd stil gestaan. denk aan een jaar of 4-5. Eerst startte de brommer niet meer, dat doet hij nu wel, de cilinder plus ontsteking heb ik al bekeken en die zijn nog prima in orde. het probleem wat ik nu ondervind is dat de brommer start maar zodra je gas compleet los laat valt de brommer uit.

de stationair schroef is flink aangedraait, omdat ik dacht dat het stationairtoerental te laag was. dit heb weinig uitgemaakt.

heeft iemand suggesties? ik zat zelf aan de carburateur te denken, maar voor mij als brommerleek, dacht ik het eerst wel aan de experts te vragen.

jada
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor jada » 29 jul 2011 12:17

Carb sowieso even schoonmaken, en geef wat meer info hoe die precies afslaat.
Tomos A35

2pac
Diehard
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 29 jul 2011 12:31

alle benzine eruit en nieuwe erin
luchtfilter schoonmaken
en probeer rustig te rijden er kan roest in de cil zitten
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道

roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 29 jul 2011 12:50

bedankt voor de reacties, ik denk dat ik de carb binnenkort even schoonmaak, de cilinder heb ik opengehad, die ziet er super uit, ontsteking koffiebruin en niet nat. nergens roest te bekennen. ik heb al wat rondjes gereden om te kijken of het eraan lag of ie ff warm moest draaien maar dat helpt niet.

hij pruttelt gewoon uit, niet met een klap niet uit het niets, hij valt gewoon uit, alsof je hem zelf uitzet.

roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 29 jul 2011 14:10

hiervoor had ik een piaggo velofax op de kop getikt endaar ging gewoon euro95 in zonder mengsmering, heel apart bakkie was dat. maar goed, ik zat te denken, hij heeft geen contactsleutel enzo, dus misschien hoort het wel, ik zou niet weten hoe die anders uit moet gaan. dit gebeurt ook alleen tijdens stilstand en dan je gas loslaten.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 29 jul 2011 14:33

oke zonder olie in je benzine, er zijn wel tomossen die aparte mengsmering hebben,maar dat zijn de nieuwere versies,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..

roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 29 jul 2011 15:29

de enige manier om hem uit te zetten als je geen contactslot of choke heb, is de benzinetoevoer afsluiten geloof ik met mijn beperkte kennis. maar misschien heb ik het mis. ik ga in iedergeval een naar de carb kijken.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 29 jul 2011 15:31

bougiedop eraf halen kan ook nog, :)

roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 29 jul 2011 15:47

wel vreemde manier om je brommer te stoppen :p maarja het kan idd wel

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 29 jul 2011 17:48

moet je wel oppassen dat je je klauwen niet fikt, :lol:

roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 01 aug 2011 16:12

ik heb de carb ook maar open gehaald, die is ook brandschoon, even leeg gegooid en alles bekeken.

ik weet alle benamingen niet, maar het lijkt erop dat het schuifje van het gas, of de gaskabel niet meer zo goed werkt, hij blijft een klein beetje openstaan,( dit hoort geloof ik :P ) maar soms valt hij meer dicht dan de keer daarop als je met je gas speelt, de ene keer bijna dicht, de andere keer half open.
Ik heb wat met de gaskabel gerotzooid maar het verschil is niet te zien. Wel kwam ik erachter dat nadat ik alles van me brommer af had gesloopt en weer in elkaar heb gezet. het "geheel" veel beter in elkaar zit. De carburateur zat hiervoor nogal schuin en slangen wat rommelig door elkaar. helaas heeft dit het probleem alleen niet verholpen. De brommer klinkt nu stiller en stabieler en heeft volgens mij ook meer kracht maar valt nog steeds uit als ik het gas helemaal loslaat.

iemand een idee?
Anders ga ik morgen maar een nieuwe carburateur en gaskabel bestellen, de kosten daarvan vallen best mee.

EDIT: bah ik heb net gekeken er zit een dellorto 14/12 op en heb gemerkt dat die vrij moeilijk "nieuw" te krijgen is. En waarschijnlijk betekent dit ook dat het de brommer en niet de snor is(ik dacht de hele tijd dat het een snor was :D ). want hijs compleet standaard gehouden en dat is de standaard brom carb, bij snor is dat een kleinere. Wel leuk dat je er zo weer achterkomt wat je in huis hebt gehaald :P

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 01 aug 2011 18:35

14/12 dellorto's kun je gewoon overal bestellen,

roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 02 aug 2011 10:33

ik heb er al 6a 7 gehad waar ik hem niet kan vinden, zou jij kunnen linken waar ik die kan bestellen. De scooter/brommerzaak in mijn dorp naait altijd. die hebben volgens mij vrij weinig verstand ervan.

edit: ik heb hem gevonden, originele dell'orto 14/12, 78 euro'tjes.. iets minder fijn als je niet eens zeker weet of het aan de carburateur ligt.

is er nou niemand die een idee heeft waar het aan kan liggen, als de brommer gewoon start, de cilinder/ontsteking/carb er goed uitzien? het enige is dat schuifje van het gas, maar ik weet niet hoe soepel die hoort te lopen en hoe ver die open hoort te staan.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 02 aug 2011 11:51

bij leertouwer in soest kost een dellorto 14/12, 42,50 euro! maar je kan ook een 14/14 of 15/15 nemen ,net zo goed en misschien zelfs beter, :)

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 02 aug 2011 19:32

gewoon 15/15 nemen, die zijn goedkoper.

roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 03 aug 2011 09:11

ik heb het probleem hopelijk opgelost, ik heb eigenlijk 3 dagen zonder goed na te denken aan de brommer gesleuteld, waarschijnlijk stonden me hersens uit of is het de permanente hersenschade van mijn vakantie 2 weken terug. Maar goed, ik ging dus even logisch nadenken, als je het gas een klein beetje openhoud, dan blijft hij aan, dit betekend dat het schuifje van het gas op die stand moet blijven staan als je het handvat helemaal loslaat. stationair schroef aandraaien dus, helaas was deze al helemaal ingedraait, een simpel idee om dit te verhelpen is het schuifje met een vijl inkorten zodat hij op de maximale stand van het stationairschroefje vrij ver openstaat, zo is ie nog een beetje af te stellen. Nu neem ik aan dat het probleem verholpen is, moet alleen nog de carburateur goed schoonmaken en erop prakken.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 03 aug 2011 10:17

het hoord niet dat je je gasschuif moet inkorten en dat je stationair schroef helemaal ingedraaid zit, ik heb ook eens een tweedehands tomosblok met carb gehad waarbij de stationairschroef helemaal ingedraaid zat anders viel de tomos uit, bleek dus achteraf dat er geen ori stationairschroef in zat,deze was te dun waardoor die verder ingedraaid moest, de ori was dikker die de gasschuif meer naar boven hield,

roytje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor roytje » 03 aug 2011 14:40

Geld besparen is geld besparen :P nu heb ik dat schroefje niet hoeven kopen, je zou gelijk kunnen hebben, het is een vrij dun schroefje, maar het schuifje is ook aardig versleten, mocht ik hier weer problemen mee krijgen heb ik nu een website gevonden waar ik de onderdelen los kan bestellen. het schuifje plus schroef. Voor nu doet hij het. nu nog een bandje plakken en de elektra nakijken

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 03 aug 2011 14:46

haha beunerd, :mrgreen:

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 03 aug 2011 15:17

beunstyle :mrgreen:

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
47 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende