het lijkt mij een redelijk kleine sproeier voor deze setup. hoe ziet je bougie eruit?Hoi,
ik heb pas een 2-speed blok onder mijn tomos 70cc gelegd omdat mijn 1-speed naar de klote was.
Ik heb de cilinder + zuiger + carburateur en overige set-up het zelfde gelaten.
maar mijn tomos trekt zeer slecht, hij rijdt in de 1e versnelling met zeer hoge toeren en schakelt al na 2sec over, maar in de 2e versnelling komt hij heeeeel langzaam op toeren en aangezien ik er mee door zandpaden rijdt is dit niet handig.
Licht dit aan de afstelling of aan de set-up??
Verder hapert en stotter m'n tomos ook als hij eenmaal aan zijn top is (die veel te laag is) heel erg en trilt je zowat van je zadel af. (topsnelheid nu ongeveer 30km/h terwijl hij eerst 75 reed met deze set-up)
Voor het starten moet je soms wel 30x kicken met shocke er op en je moet precies de goede hoeveelheid gas geven.
Ik moet zeggen dat ik ondertussen wel mn uitlaat heb vervangen maar denk niet dat het hier aan licht want beide uitlaten waren zonder demper.
set up:
70cc + hd kop
carb 14/9
open air filter
circuit uitlaat
tandwielen 26/26
sproeier 52
NGK R bougi
Volgens mij licht er sws een te grote sproeier in maar weet t niet zeker want kan ook aan afstelling liggen dat hij niet volledig verbrand.
ik hoor het wel, bvd joost
hij is altijd nat en zwart dus zoals ik al zei, waarschijnlijk een te grote sproeier..het lijkt mij een redelijk kleine sproeier voor deze setup. hoe ziet je bougie eruit?Hoi,
ik heb pas een 2-speed blok onder mijn tomos 70cc gelegd omdat mijn 1-speed naar de klote was.
Ik heb de cilinder + zuiger + carburateur en overige set-up het zelfde gelaten.
maar mijn tomos trekt zeer slecht, hij rijdt in de 1e versnelling met zeer hoge toeren en schakelt al na 2sec over, maar in de 2e versnelling komt hij heeeeel langzaam op toeren en aangezien ik er mee door zandpaden rijdt is dit niet handig.
Licht dit aan de afstelling of aan de set-up??
Verder hapert en stotter m'n tomos ook als hij eenmaal aan zijn top is (die veel te laag is) heel erg en trilt je zowat van je zadel af. (topsnelheid nu ongeveer 30km/h terwijl hij eerst 75 reed met deze set-up)
Voor het starten moet je soms wel 30x kicken met shocke er op en je moet precies de goede hoeveelheid gas geven.
Ik moet zeggen dat ik ondertussen wel mn uitlaat heb vervangen maar denk niet dat het hier aan licht want beide uitlaten waren zonder demper.
set up:
70cc + hd kop
carb 14/9
open air filter
circuit uitlaat
tandwielen 26/26
sproeier 52
NGK R bougi
Volgens mij licht er sws een te grote sproeier in maar weet t niet zeker want kan ook aan afstelling liggen dat hij niet volledig verbrand.
ik hoor het wel, bvd joost
ja, maar dit is een ander blok. en je hebt er ook een andere uitlaat onder gezet dus dit zorgt ervoor dat je hem misschien toch moet afstellen. je hebt je setup namelijk veranderd.hij is altijd nat en zwart dus zoals ik al zei, waarschijnlijk een te grote sproeier..
dit is altijd al zo geweest ook toen het 1-speed blok eronder lag. toen reed en trok de tomos ontzettend hard
oke, maar ik heb niet zo'n verstand van alles wat in het carter zit, ik zal eerst nog eens proberen om hem beter af te stellen.ja, maar dit is een ander blok. en je hebt er ook een andere uitlaat onder gezet dus dit zorgt ervoor dat je hem misschien toch moet afstellen. je hebt je setup namelijk veranderd.
als hij het met andere maten ook zo slecht doet dan denk ik dat je koppelingsveren te slap zijn waardoor hij veel te vroeg aangrijpt.
met afstellen bedoel ik de sproeier. hij loopt te rijk zoals je zegt dus probeer eens een kleinere.oke, maar ik heb niet zo'n verstand van alles wat in het carter zit, ik zal eerst nog eens proberen om hem beter af te stellen.ja, maar dit is een ander blok. en je hebt er ook een andere uitlaat onder gezet dus dit zorgt ervoor dat je hem misschien toch moet afstellen. je hebt je setup namelijk veranderd.
als hij het met andere maten ook zo slecht doet dan denk ik dat je koppelingsveren te slap zijn waardoor hij veel te vroeg aangrijpt.
licht dit aan het moment waarop dat hij vonkt of de afstand tussen de kontaktpunten?
dan zitten er links van de gradenplaat 2 streepjes en op de gradenplaat een puntje. dat puntje moet op de bovenste streep staan. als hij zo staat dan is je ontsteking goed afgesteld. als hij ergens anders staat dan kun je hem beter op dat streepje zetten.het is een ontsteking met 2 spoelen en zonder condensator en ook geen contactpunten, er zit een speciale bobine bij.
welke carb. kan ik er dan beter op zetten?Maar een 70cc zal nooit optimaal lopen op een 14/9
de 14/9 is een snor carb dus dat betekent dat hij gigantisch is geknepen zodat de brommer niet al te hard kan lopen.
dan zitten er links van de gradenplaat 2 streepjes en op de gradenplaat een puntje. dat puntje moet op de bovenste streep staan. als hij zo staat dan is je ontsteking goed afgesteld. als hij ergens anders staat dan kun je hem beter op dat streepje zetten.het is een ontsteking met 2 spoelen en zonder condensator en ook geen contactpunten, er zit een speciale bobine bij.
word meestal gewoon een 15/15 carb aangeraden. maar let wel op dat je dat ook meteen een 15 mm spruitstuk koopt. anders heb je namelijk niks aan een grotere carburateurwelke carb. kan ik er dan beter op zetten?Maar een 70cc zal nooit optimaal lopen op een 14/9
de 14/9 is een snor carb dus dat betekent dat hij gigantisch is geknepen zodat de brommer niet al te hard kan lopen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast