Graag went ik mij tot u allen

Welke model tomos heb je? Tomos quadro
uit welk jaar komt de tomos ? 2006
Is het een snor of een brommer? snor
wanneer ontstond het probleem? Gister
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? nee zie bericht
Wat is het probleem?
Ik heb hier een Tomos quadro uit 2006. sinds gister onderweg naar huis met mijn dochter, kreeg ik 20 meter voor mijn deur het probleem dat de tomos uitsloeg en niet meer wilde starten via e-start. ik dacht we lopen het stukje wel en kijk later wel.
Nou sinds gister middag tot nu ben ik al aan het proberen de tomos weer aan de praat te krijgen.
De tomos wil niet starten via e-start, als ik dan via kickstart doe springt hij wel aan, maar als ik gas geef of geen slaat hij meteen weer uit. als ik weer kick gaat ie weer aan maar meteen weer uit.
Het lijkt erop dat hij geen benzine meer krijgt of juist teveel. maar dat lijkt onlogisch omdat er niks aan veranderd is hij altijd gelopen heeft tot nu.
zelf heb ik een beetje verstand van brommers, vroeger zelf veel gesleuteld aan vespajes. tomos is nieuw voor mij.
Ik heb tot nu toe weten schoon te maken de caberateur(zat wat rommel in, maar na blazen komt de lucht er door heen), sproeier(kan door het gaatje kijken), luchtfilter uitlaat ontkoolt, bougie ziet er goed uit, vonkt ook. zo juist op advies van Rekers de vloter nagekeken of het benzine toevoer stopte als de vlotter om hoog staat. alles is zo in orde. benzine loopt ook gewoon op normale stand en op reserve, vlotterkamer zit benzine. met of zonder luchtfilter blijft het ook het zelfde, e-start werkt wel maar hij wil niet starten, kicken in een keer aan. na 2 sec weer uit(alsof hij geen bezine krijgt of verzuipt dat geluid) Als de Tomos aan is met de kickstart, en ik geef gas gaat ie ook uit, hij probeerd het wel maar tevergeefs. Ook hoor ik aan het geluid en als ik gas geef en hij zou blijven lopen dat hij begint te schieten. DIt gebeurt nu alleen niet maar zo lijkt het wel als hij zou blijven lopen.
Ik krijg het maar niet voor elkaar en zit echt met een probleem want moet dagelijks mijn dochter naar school brengen en halen, tis momenteel ook mijn enige paard die ik heb.
Bij de fietsenzaak Bert Rekers was ik ook geweest om info. hij vond het ook raar dat hij niet wilde starten via e-start maar wel in 1 kick maar dan weer afslaat.
Kan het nog ergens anders aan liggen dan benzine toevoer, caberateur, luchtfilter, uitlaat(verstopt) afstelling(nog niks aan gedaan, staat nog zoals ik hem kreeg en zoals ie reed) bougie? mijn pa denkt aan de bobine maar dat gaat mijn boekje te buiten. wie o wie kan mij verder helpen
Alvast bedankt
Dave