• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Brommix snel op en brommer houdt in

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
Parrabrother
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2012 17:48
  • Citeer

Berichtdoor Parrabrother » 16 sep 2012 17:55

Welke Tomos model heb je? Tomos A35
Wat is het bouwjaar? 2002
Sinds wanneer speelt dit probleem? paar maanden
Wat is het probleem? Brommix veel te snel op en snelheid gaat met horten en stoten op topsnelheid(je)
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nieuwe bougie

Ik heb een tomos A35. Nu zit ik met 2 dingen:

- De brommix is veel te snel op, of er is nog iets anders gaande wat ik niet door heb. Ik moet na een kilometer of 20 telkens al 2 liter tanken. Daarna doet hij het wel weer gewoon. Wat ik hier niet aan snap, is dat ik dacht dat er een 3 of 4 liter tank in zat. Het lijkt er wel op dat de brommix hier gewoon op is, want als hij stilvalt en ik gooi het brandstofkraantje op reserve, rijdt hij gewoon weer prima.

- De brommer haalt niet de juiste topsnelheid. Elke keer als ik om en nabij de topsnelheid zit, valt hij elke keer wat terug en wat mee. Het geeft het gevoel alsof hij ergens aanloopt, of alsof er ineens een fietser meelift ofzo. Wat minder power en een iets anders geluid, ik denk iets zwaarder. Dit wisselt hij dan telkens af, dus stukjes dat hij lekker rijdt, met stukjes dat hij niet lekker rijdt.

Ik heb al een nieuwe bougie erin laten zetten en overal gekeken of er niks aanliep. Nu weet ik niet goed meer wat het probleem kan zijn, gezien het feit dat ik geen expert ben.

Hij is trouwens niet opgevoerd ofzoiets geks, de topsnelheid is om de ballen uit je broek te lachen.

Heeft iemand een idee?
Omhoog


Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 16 sep 2012 18:34

2 liter op 20 km , is alsof jij voor een ander aan het tanken bent.

Ik zou op zijn minst kijken of de zuigerveren en membraam nog goed functioneren.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Parrabrother
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2012 17:48
  • Citeer

Berichtdoor Parrabrother » 16 sep 2012 19:14

Ik heb zojuist nog wat bekeken en het viel me op dat die luchtfilter niet helemaal goed afsluit. Dat plastic is wat verwrongen waardoor die randjes niet helemaal goed op elkaar zitten. Heb ook meteen wat getest door gas te geven en te voelen of hij vals lucht trekt, maar ik kan niks voelen, al weet ik niet of dat aan mij ligt of aan de brommer.

Zou dit het probleem kunnen zijn? zo ja: is er sowieso nog een ander probleem, of zou dit zomaar eens beide kunnen verhelpen?

zuigerveren en membraam zijn onderdelen waar ik nog niet bekend mee ben, dat ga ik eens even uitzoeken :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 16 sep 2012 20:28

Ik heb zojuist nog wat bekeken en het viel me op dat die luchtfilter niet helemaal goed afsluit. Dat plastic is wat verwrongen waardoor die randjes niet helemaal goed op elkaar zitten. Heb ook meteen wat getest door gas te geven en te voelen of hij vals lucht trekt, maar ik kan niks voelen, al weet ik niet of dat aan mij ligt of aan de brommer.

Zou dit het probleem kunnen zijn? zo ja: is er sowieso nog een ander probleem, of zou dit zomaar eens beide kunnen verhelpen?

zuigerveren en membraam zijn onderdelen waar ik nog niet bekend mee ben, dat ga ik eens even uitzoeken :)
De behuizing van de luchtfilter maakt niks uit,
als je bedenkt dat je ook zonder luchtfilter zou kunnen rijden.
( wat niet aan te raden is , ivm het aanzuigen van ongewenste troep )

Vals lucht echter , kan je met DEO-spray testen bij een lopende motor .
Gebruik evt de zoekfunctie om hier meer over te lezen.

Voor dat je evt zelf bezig gaat met de cilinder eraf te halen ,
zou je hier ook eerst wat meer over kunnen lezen of je doet het samen met een ervaren iemand.

Rechtsboven in zie je WIKI staan , hier kan je ook veel info terugvinden.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Parrabrother
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2012 17:48
  • Citeer

Berichtdoor Parrabrother » 16 sep 2012 20:43

Nee ik wacht eerst hier wel reacties af voordat ik alles uit elkaar haal :)

Bedankt voor jouw reacties in ieder geval!
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 17 sep 2012 16:25

Wat heb je een snor of bromfiets?
Wat is de top nu? (ongeveer)?
Wat is je Tandwielverhouding (twv)
kijk eens of hij zonder luchtfilter beter rijd en/of als het filter vies is.

Gr
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Parrabrother
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2012 17:48
  • Citeer

Berichtdoor Parrabrother » 18 sep 2012 11:40

snor
ong 30
geen idee, zal even kijken hoe ik hier achter kom
zal even kijken, ik weet wel dat de filter zelf vies was, zaten best wat donkere plekjes op, zal het vandaag of morgen eens testen zonder.
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 18 sep 2012 19:30

Filter zowiezo schoonmaken.
vies/verstopt luchtfilter veroorzaakt prestaties vermindering en benzine verbruik stijgt.
En een top van 25 a 30 km/u is voor een standaard snor normaal.

Gr
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.