Welke Tomos model heb je? Tomos A35
Wat is het bouwjaar? 2002
Sinds wanneer speelt dit probleem? paar maanden
Wat is het probleem? Brommix veel te snel op en snelheid gaat met horten en stoten op topsnelheid(je)
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nieuwe bougie
Ik heb een tomos A35. Nu zit ik met 2 dingen:
- De brommix is veel te snel op, of er is nog iets anders gaande wat ik niet door heb. Ik moet na een kilometer of 20 telkens al 2 liter tanken. Daarna doet hij het wel weer gewoon. Wat ik hier niet aan snap, is dat ik dacht dat er een 3 of 4 liter tank in zat. Het lijkt er wel op dat de brommix hier gewoon op is, want als hij stilvalt en ik gooi het brandstofkraantje op reserve, rijdt hij gewoon weer prima.
- De brommer haalt niet de juiste topsnelheid. Elke keer als ik om en nabij de topsnelheid zit, valt hij elke keer wat terug en wat mee. Het geeft het gevoel alsof hij ergens aanloopt, of alsof er ineens een fietser meelift ofzo. Wat minder power en een iets anders geluid, ik denk iets zwaarder. Dit wisselt hij dan telkens af, dus stukjes dat hij lekker rijdt, met stukjes dat hij niet lekker rijdt.
Ik heb al een nieuwe bougie erin laten zetten en overal gekeken of er niks aanliep. Nu weet ik niet goed meer wat het probleem kan zijn, gezien het feit dat ik geen expert ben.
Hij is trouwens niet opgevoerd ofzoiets geks, de topsnelheid is om de ballen uit je broek te lachen.
Heeft iemand een idee?