Welke Tomos model heb je? tomos youngst'r
Wat is het bouwjaar? 2007
Sinds wanneer speelt dit probleem? aantal weken
Wat is het probleem? rijd nog maar 15km , schakelt niet en trekt ontzettend langzaam op
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nee
Dit is het geval:
Ik heb een Tomos Youngster zoals op de link hieronder te zien.
Het is een schakelbrommer dus je moet gassen en dan wanneer hij rond de 25 rijd even gas terugnemen en dan weer gassen zodat hij in z'n 2de versnelling schiet. Dit is al sinds het begin redelijk lastig want hij pakt hem vaak niet en dan krijg je een soort krassend geluid uit de motor.
Nu ging de brommer steeds trager rijden en het optrekken ging verschrikkelijk langzaam.
Nu was de ketting gebroken en hebben we hem naar de scootermaker gebracht. Die heeft de ketting er weer op gezet maar de scooter is nu echt helemaal niet meer vooruit te branden.. gaat nog maar 15km per uur.
De tandwielen zagen er nog prima uit en toen ik hem een aantal maanden geleden kocht ging hij ook gewoon 45km pu. Het langzaam optrekken was altijd wel maar de laatste maanden wel echt extreem.
Wat zal het zijn? En kan ik zelf misschien iets aandraaien of losser draaien of schoonmaken ofzo zonder naar een reparateur te brengen?
En als ik het moet laten repareren.. Wat moet ik dan ze dan vragen te doen, want heb het idee dat ze meestal niet zoveel doen maar me wel de jackpot laten betalen.