Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds ik de tomos in mijn bezit heb
Wat is het probleem? Start goed, heeft veel moeite (hoge toeren?) om tot 30 te komen daarna geen probleem.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Onderhoudsbeurt (schoonmaken uitlaat en motor), nieuwe ketting/remschijven/claxon
Beste Forummers,
Allereerst excuus als deze vraag al is gesteld. Ik heb gezocht maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag.. vandaar dat ik dit topic open.
Ik ben sinds 30 juli jl in het bezit van een tomos youngster uit 2005. Er waren in het begin nog wat problemen met een ploffende uitlaat. Dit is allemaal verholpen door en beurt bij de dealer. Hij rijd weer prima en gaat naarmate er meer kilometers (net 8050) op staan steeds beter rijden. Alleen wat me is opgevallen is dat hij zich inhoud en redelijk wat lawaai maakt tot 30 km en daarna als een soort extra duwtje in de rug overvloeit in de 2e versnelling en netjes tot 58 rijd (zonder lawaai).
Is dit tomos eigen?
Wat kan ik (laten) doen om hem vloeiender in de 2e versnelling te krijgen zonder ineens een soort duw in de rug te krijgen als hij overschakelt.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Loes
Nog even een foto van mijn aanwinst (zelf al mat zwart gespoten)