Berichtdoor shadowranger » 01 mar 2014 10:58
Heb je topic even verplaatst aangezien het niet in de juiste categorie stond. Koppakking levert een "fluitend vogeltje" geluid op. Dit heeft niets te maken met valse lucht, echter kan dit wel invloed hebben op de prestaties.
Valse lucht controleer je dmv deo op de plaatsten waar de brandstof "ingeademd" wordt, dus aansluiting carburateur/ spruitstuk en spruitstuk/inlaat is een grote verdachte. Valse lucht veroorzaakt verstoring in de balans tussen lucht en brandstof (teveel lucht dus). Door een grotere sproeier te monteren compenseer je het teveel aan lucht door meer brandstof toe te voegen, maar dat is symptoombestrijding terwijl de oorzaak ergens anders ligt.
Zoek eerst maar naar het luchtlek, en stel daar je strategie op af
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn