• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos A3 (45) start niet meer heeft benzine/vonk/compressie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
6 berichten • Pagina 1 van 1
mello15
Pindabrein
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2014 23:43
  • Citeer

Berichtdoor mello15 » 16 apr 2014 23:14

Welke Tomos model heb je? A3 2 speed ei cil.
Wat is het bouwjaar? 1989
Sinds wanneer speelt dit probleem? Na de 4e keer het verstikken van de motor (hand op de uitlaat)
Wat is het probleem? Start niet meer
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Technigas next r uitlaat

Welke Tomos model heb je? A3 2 speed ei cil.
Wat is het bouwjaar? 1989
Sinds wanneer speelt dit probleem? Na de 4e keer het verstikken van de motor (hand op de uitlaat)
Wat is het probleem? Start niet meer
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Technigas next r uitlaat

Hallo ik heb vrij veel ervaring met allerlei soorten 2 takt motoren maar sta nu toch even voor een raadsel,

Heb laatst een tomos A3 uit '89 gekocht voor 30 euro (isok niks he) hij had 12 jaar stil gestaan, en heb toen carb schoongemaakt etc tank ontroest pakkingen vervangen nieuwe bougie etc en uiteindelijk een nieuw uitlaatje, (heb geen lagers en keeringen vervangen)
hij liep 3 weken helemaal mooi daarna kop afgevlakte en heeft nog 2 weken mooi gelopen, toen dacht ik mag nog wel wat harder nou begin maar met een technigas next r dus dat was wel mooi spul liep 8 kmu harder en liep mooi
de dag erna wa ik m evn aan t afstellen en ik heb geen stopknopje dus stop m met bougiedop eraf maar nu dee ik meerdere keren met hand op de uitlaat,
echter bij de 4e keer was hij voorgoed uit
hij heeft daarna biet meer gelopen, ik vonk testen was goed, bougie droog maken paar x kicken en bougie was nat dus hij kreeg benzine.
Naja toch maar 8) cilin 8) der eraf na 4x carb schoonmaken en.verschillende bougie doppen en bougies te testen.
Zuigerveren waren in orde dus ik dacht prima maar zag dat er een klein hoekje van de zuiger was afgebroken die bij de inlaatpoort zit.
Morgen koop ik een nieuwe zuiger
Maar kan mij niet voorstellen.dat dat kleine hoekje het hele euvel is.
Het enige wat bij mij in me opkwam was keerringen lek of ontsteking niet optijd
Zouden jullie je vermoedens willen delen en mij helpen het probleem op te lossen ?
Alvast bedankt
Mvg, Melle
Je hebt 2 handen, gebruik ze dan ook !
Omhoog


Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 26 apr 2014 08:15

als je je hand of voet op de uitlaat zet, krijg je teveel tegen druk en hij slaat af.
op deze manier bestaat de kans dat olie kering naar z,n grootje gaat.
of nog erger je pakkingen kapot zijn.
heb je nog wel compressie???
Omhoog

mello15
Pindabrein
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2014 23:43
  • Citeer

Berichtdoor mello15 » 26 apr 2014 10:28

Hallo bedankt voor de reactie,
dit was ook mijn idee en het klopte, keerringen vervangen en hij dee t weer nu een volgend probleem.
mijn kop blijft maar lek gaan omdat ik m niet strak genoeg aan kan draaien want de tapeinden zijn behoorlijk verkracht mijn idee om er een m6 draadje in te tappen mij lijkt dit zonder gevolgen, is dat zo ?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 26 apr 2014 12:13

En als je extra ringetjes op de tapenden gebruikt ?
Heb je wel de juiste pakking gebruikt ?
Alle pakkingsresten goed verwijdert ?

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 26 apr 2014 13:00

in jou geval zou ik naar een doe het zelf zaak gaan en kopen daar 4 draadbussen.
deze zijn in verschillende lengtes te koop, dan heb je meer draad dan met een moertje.
Bijlagen
draadbus.jpg
draadbus.jpg (39.14 KiB) 4333 keer bekeken
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 26 apr 2014 13:06

dit is ook een optie, de binnenkant heeft m6 en de buiten kant m8.
als je dan de gaten in de kop iets inboort met een m8 boor, dan kun je deze bus met 2 m8 moertjes via de bestaande draad pen een stukje in de kop draaien, waardoor je meer draad hebt om met een m8 moertje de zaak weer vast te zetten.
Bijlagen
draadbus 2.png
draadbus 2.png (69.77 KiB) 4331 keer bekeken
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
6 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 23 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.