Wat is het bouwjaar? <2000 (ei-cilinder)
Sinds wanneer speelt dit probleem? Al een tijdje
Wat is het probleem? Mijn tomos start niet in ????n keer en de snelheid is verminderd terwijl het juist moet toenemen.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Ja, Standaard uitlaat (geen s-bocht) vervangen door Bos uitlaat. Snor cilinderkop vervangen voor hogedruk cilinderkop tomos. 50cc / 38mm (bromkop)? Sproeier van maat 49 naar 52.
Hallo iedereen.
Ik heb een paar problemen met mijn Tomos S25. Ik wilde een iets hogere topsnelheid en iets meet trekkracht, dus heb ik er maar voor gekozen om de cilinderkop (snor naar brom: http://www.tomos-parts.nl/cilinderkop-t ... -druk.html) en uitlaat (Standaard (geen s-bocht) naar Bos) te wisselen. Ik heb tegelijkertijd de sproeier vervangen (49 -> 52).
Ik had al het probleem dat m'n Tomos niet in één keer wilde starten. Ik moest soms 10-20 keer kicken om het aan de praat te krijgen. Na de bovenstaande wijzigingen start m'n Tomos nog steeds zeer slecht.
Verder is mijn snelheid afgenomen, terwijl ik had verwacht dat het juist zou toenemen. Ik reed eerst ongeveer 31 km/h, nu met wind mee maximaal 28 km/h. Het wegrijden gaat nog steeds moeilijk (weinig trekkracht), voorheen reed ik veel beter weg.
Voor de rest is de tandwielverhouding: voor 26, achter 26. Carburateur: 14/9. Voor de rest is alles origineel.
Ik kwam er net nog achter dat het rubbertje bij de luchtfilter er niet goed opzit:

Zou het hieraan kunnen liggen?
Wie o wie zou mij kunnen helpen