• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Verschillende problemen Tomos m.b.t. starten en snelheid

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2 berichten • Pagina 1 van 1
Hakan
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Hakan » 27 nov 2014 23:59

Welke Tomos model heb je? S25
Wat is het bouwjaar? <2000 (ei-cilinder)
Sinds wanneer speelt dit probleem? Al een tijdje
Wat is het probleem? Mijn tomos start niet in ????n keer en de snelheid is verminderd terwijl het juist moet toenemen.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Ja, Standaard uitlaat (geen s-bocht) vervangen door Bos uitlaat. Snor cilinderkop vervangen voor hogedruk cilinderkop tomos. 50cc / 38mm (bromkop)? Sproeier van maat 49 naar 52.

Hallo iedereen.

Ik heb een paar problemen met mijn Tomos S25. Ik wilde een iets hogere topsnelheid en iets meet trekkracht, dus heb ik er maar voor gekozen om de cilinderkop (snor naar brom: http://www.tomos-parts.nl/cilinderkop-t ... -druk.html) en uitlaat (Standaard (geen s-bocht) naar Bos) te wisselen. Ik heb tegelijkertijd de sproeier vervangen (49 -> 52).

Ik had al het probleem dat m'n Tomos niet in één keer wilde starten. Ik moest soms 10-20 keer kicken om het aan de praat te krijgen. Na de bovenstaande wijzigingen start m'n Tomos nog steeds zeer slecht.

Verder is mijn snelheid afgenomen, terwijl ik had verwacht dat het juist zou toenemen. Ik reed eerst ongeveer 31 km/h, nu met wind mee maximaal 28 km/h. Het wegrijden gaat nog steeds moeilijk (weinig trekkracht), voorheen reed ik veel beter weg.

Voor de rest is de tandwielverhouding: voor 26, achter 26. Carburateur: 14/9. Voor de rest is alles origineel.

Ik kwam er net nog achter dat het rubbertje bij de luchtfilter er niet goed opzit:

Afbeelding

Zou het hieraan kunnen liggen?

Wie o wie zou mij kunnen helpen :)?

rikkert
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rikkert » 28 nov 2014 11:22

Hoe heb je bepaald dat je sproeier de goede maat is? En inderdaad het rubber van je luchtfilter zit er niet goed op, het kan zijn dat je Tomos daardoor minder goed loopt, als je het luchtfilter goed vast zet (met een slangenklem of tai wrap waarbij de 1e mijn voorkeur heeft) kan je meteen de afstelling goed doen. Dat wil zeggen: sproeier erop, paar km. rijden en dan kijken naar de kleur van je bougie. Als de bougie wit is staat je brommer te arm (dus grotere sproeier nodig) als hij zwart is te rijk (dus kleinere sproeier nodig). Als de bougie koffie-met-melk bruin is dan is de afstelling goed.

Ik hoop dat je hiermee verder komt. Ook zou je nog een deo-test kunnen doen om te controleren of je alles goed aangesloten hebt.

Grt. Rik

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
2 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen