Welke Tomos model heb je? tomos a3 s25
Wat is het bouwjaar? rond 1988
Sinds wanneer speelt dit probleem? paar dagen
Wat is het probleem? tomos loopt bij aankicken gelijk hoog op in toeren, toeren gaan pas weer naar beneden zodra ik mn choke induw
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? carb schoongemaakt, dingetje had 10 jaar niet gelopen
Hallo mede tomosfans,
Ik heb ongeveer 2 weken geleden een tomosje van een kennis overgekocht. tomosje a3 s25 uit waarschijnlijk 1988 met 1200km op de teller. oud bessie dus al. tomosje ziet er nog uit als nieuw, nergens roest maar had ongeveer 10 jaar niet gelopen dus heb de tank maar schoongemaakt en carb schoon gemaakt. daarna weer in elkaar gezet maar toen begon het... liep wel maar alleen met ingeduwde choke. nou goed, ik carb weer uit elkaar gedraaid en sproeier nogmaals schoongemaakt. probleem opgelost, nu geen choke meer nodig dacht ik. Kwam ik daar ff bedrogen uit. nu is mn probleem dat de tomos in zn stationair gelijk naar zn hoogste toeren loopt. toeren gaan pas naar beneden mits ik de choke induw. waarschijnlijk krijgt bessie dus teveel lucht/ valse lucht. ik deo test gedaan bij spruitstuk en luchtinlaat. totaal geen verschil, alles nog eens aangedraaid maar dat deed ook niks. als ik met de hand gas geef duurt het ook ff voordat ie nog iets hoger in toeren wil gaan. Er zit nu een standaard carb op met de standaard sproeier 49, dingetje is nog helemaal standaard en wil dat graag zo houden. is in mijn ogen verzamelaarsobject geworden. nu ben ik zo'n beetje einde raad. bessie moet gewoon weer lopen, iemand misschien ideeën wat ik nog kan proberen. (stationair schroef vast/losdraaien maakt geen verschil in toeren)
Foto's zal ik later in mn post zetten
groet: superduck-- Max