Wat is het bouwjaar? 2004
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds nieuwe cilinder en zuiger gemonteerd heb (complete kit)
Wat is het probleem? Tijdens het rijden en ook zodra gas loslaat rinkelende geluid
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? cilinder, zuiger, zuigerveren, pakkingen, naaldlager, piston pennen enz vernieuwd
Goedeavond mede tomosforum gebruikers,
Ik heb sinds kort een DMP cilinder met zuiger gemonteerd op mijn tomos flexer snor brommer, inclusief een DMP hoge drukkop (en tecno circuit uitlaat). De brommer rijdt goed, trekt snel op en zit zo op z'n top.
echter hoor ik een rinkelende geluid als rij en gas los laat, heb al meerdere malen naar de cilinder gekeken en uit elkaar gehaald en nieuwe zuigerveren gemonteerd dit bleek echter niet de oplossing, nieuwe naaldlager gemonteerd bleek niet de oplossing te zijn.
Heb even een voorbeeld filmpje gevonden waarop precies het zelfde geluid te horen is:
https://www.youtube.com/watch?v=rymftBEcDzk
Hoop dat iemand van hier wellicht weet wat het probleem kan zijn? het is namelijk best iritant dat geluid en weet ook niet of het wel of niet kwaad kan voor mijn cilinder en zuiger?
Op het forum ook meerdere malen gezocht voor een oplossing helaas niet wat kunnen vinden die de probleem zou kunnen verhelpen.
Hoor het graag, alvast bedankt!
Groet,
Michael.
P.s. mocht dit in verkeerde categorie geplaatst zijn laat mij aub weten in reactie of pm, ik heb al eerder topic hierover aangemaakt en die is zonder pardon verwijdert?