• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

spaakvelgen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
6 berichten • Pagina 1 van 1
anadar
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor anadar » 30 apr 2015 14:22

Welke Tomos model heb je? standard
Wat is het bouwjaar? 2007
Sinds wanneer speelt dit probleem? toen ik de velgen ging monteren
Wat is het probleem? past niet ?
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? een make over gegeven qua looks

hallo mede tomos liefhebbers !

Ik heb al geprobeerd mijn eigen research een beetje te doen maar niet heel veel succes
het probleem is dat ik spaakvelgen heb gekocht voor mijn tomosje ze heb laten stralen en powder coaten mooi in het zwart al met al aardig wat aan uitgegeven nu kwam ik bij het punt dat ik de velgen eronder wou zetten en kwam ik er dus achter dat het niet ging
zoals eerder vermeld heb ik dus een beetje gezocht wat het probleem zou kunnen zijn en nu weet ik dat de spaakvelgen van een ouder model zijn en dus niet passen op een model van 2007 of hoger nu komen we dus bij de grote vraag is er een mogelijkheid om dit wel te laten lukken ?

alvast bedankt voor de reacties !

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 apr 2015 14:36

Heb je foto's en een preciezer omschrijving van waar en hoe het niet zou passen (te breed, te veel speling tussen achterbrug en buitenkant wiel/ remankerplaat, etc.?)
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

anadar
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor anadar » 30 apr 2015 15:39

de remankerplaten bij de spaakwielen zijn kleiner als die van mijn huidige velgen bij mijn achterwiel gaat het heveltje van de spaakvelg naar beneden en bij mijn huidige velg staat hij naar boven en bij het voorwiel past de hevel van de remankerplaat niet op mijn voorvork

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 30 apr 2015 16:51

De heveltjes kun je 180 graden draaien zodat deze wel omhoog staat zoals bij je oude achterwiel. Kwestie van de moer losdraaien en de hevel draaien en weer vastzetten. Of als je de remmen los hebt gewoon een halve slag doordraaien is misschien nog makkelijker.

Vwb het voorwiel snap ik je even niet, maak er (een) foto('s) van en post deze hier door in je bericht via het tabblad "bijlage toevoegen" de foto te uploaden.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

anadar
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor anadar » 30 apr 2015 19:35

de foto's zijn te groot om te versturen word er verteld en het heveltje draaien had geen zin zei de brommerboer

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 01 mei 2015 07:56

Nou hebben wij geen hoge pet op van de algemene technische kennis van de bromboeren, en gezien het antwoord dat je hebt gekregen bevestigd wederom deze stelling. Kijk eens naar onderstaande afbeelding:

Afbeelding

Dit is een remhevel zoals je deze aantreft op de remankerplaat. Aan de rechterkant zie je een slot gestanst die, als je de moer losdraait, je op 4 manieren kunt monteren op de as die de remsegmenten bedient. Zoals je hem nu ziet op de foto, 180 graden gedraaid (dus dan zit het gestanste slot aan de linkerkant en wijst de hevel rechts omhoog), door de hevel te flippen (wijst naar linksboven) en in die stand ook weer 180 gedraaid te monteren (wijst rechts omlaag). Een van de mogelijkheden is voor jou de oplossing. Hoe dan ook de hevel moet achterover staan t.o.v. de aansluiting waar de remkabel uitkomt als de remkabel niet vast zit aan de hevel. Dus uitgaande dat het draaipunt onder zit schematisch dus zo: \ ------ (-> = voorzijde brommer)

Met welk bestandsformaat wil je uploaden? Standaard is Jpeg tot een maximum van 2 MB. Je kan je foto's eventueel eerst even via Paint op je computer verkleinen qua omvang door deze in verhouding aan te passen. Dat kan via menubalk -> start en dan in de balk eronder te kiezen voor "formaat wijzigen", en een kleiner percentage te kiezen dan 100% (wel het vinkje aan laten staan om de verticaal/ horizontaal verhoudingen te behouden).

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
6 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers