Nope, niet gedaan, maar overal zitten nieuwe pakkingen tussen, en het lijkt me dat een dealer het toch wel goed doet, of vergis ik me?Deo test gedaan?
Lijkt me dat hij ergens valse lucht trekt.
De zaak waar ik m gekocht heb is nog 1,5 week op vakantie, dus daarna ga ik maar kijken of dat onder de garantie valt.Lijkt me inderdaad ook, maar je weet het natuurlijk nooit zeker, zou anders niet weten waar je zoveel vermogen door verliest.
Rij gelukkig niet veel vol gas met dit weer haha, maar de bougie is koffie-met-melk-bruin, dus de juiste kleur.Ik denk niet dat de cilinder en zuiger al ingereden is na iets meer dan 40km. Je moet rustig inrijden en niet gelijk lang achtereen vol gas blazen. Wanneer je geen valse lucht heb zou ik de bougiekleur checken na een paar km rijden en even melden. Lekte de uitlaat eerst ook bij de cilinder tapeind?
Ik heb tijdens het lopen van mijn blok, rondom iedere pakking wat deo gespoten, alleen hij blijft hetzelfde lopen. Ook heb ik de uitlaat dichtgedrukt, en viel toen vrijwel meteen uit, dus ook geen lekken in de uitlaat.Deotest kun je gewoon doen, dan weet je het zeker. Ook al is de reparateur een "expert", ook hij kan een keertje iets niet goed in elkaar hebben gezet. Meestal komt het door valse lucht tussen de aansluiting van de carburateur en het spruitstuk. Soms is de oplossing een kwestie van de schroef losdraaien en tegelijk de carburateur aandrukken en de schroef weer vastzetten. Hiermee komt de afdichting beter tegen elkaar.
Mocht dit niet helpen dan kun je altijd terug gaan als men van vakantie terug is onder garantie. Je hebt betaald voor deze reparatie, dan mag je ook verwachten dat het goed is.
Ik heb zojuist een andere uitlaat besteld bij Tomos-Parts.nl. De Standaard Snel uitlaat. ( http://tomos-parts.nl/uitlaat-speedy-st ... s-a35.html )Dan vermoed ik heel sterk dat het die Kat. uitlaat is die dichtgeslipt is, Je zou met een ander uitlaat moeten testen of dat zo is. Mocht dat de oorzaak wezen zou ik er geen Kat. uitlaat meer onder zetten maar eentje waarvan je de demper los kan halen om eventueel te kunnen ontkolen.
Die heb ik uiteraard ook bij besteld, en een ophangstukje van een 1 gaats uitlaat ophanging, naar een 2 gaats.... Anders past die nog niet haha. De tapeind is een paar weken terug al vernieuwd, dus die heb ik niet bijbesteld.Vergeet ook niet een nieuwe uitlaatpakking te bestellen, die met een ijzeren ring zijn het beste.
Heb vanaf sproeier 50 gecheckt, toen liep die echt slecht ( viel elke keer uit,) bougie te licht. Toen 52, minder problemen, maar alsnog een keer uitgevallen, en de bougie nog te licht. En nu met 54 is de kleur netjes, en als ik rij, blijft die ook normaal lopen.Wanneer de carburateur een SHA 14/9 is dan is de sproeier 54 aan de grote kant, normaal moet je tussen de 49 en 51 zitten. Je zou 51 kunnen proberen en dan de bougie kleur checken na een paar km rijden. Een te grote sproeier dan normaal kan ook duiden op valse lucht, Probeer eerst maar met een kleinere sproeier.
Laat ik dat dan maar hopen, hoef ik in ieder geval niet met het openbaar vervoer te reizen dagelijks hahaWanneer die Kat. uitlaat werkelijk dichtgelibt is dan is dat oorzaak is van een mindere topsnelheid. Dan zal je met die nieuwe speedy uitlaat echt wel weer de 35km halen.
Klopt, origineel is erg duur.Als je de orginele cilinder van tomos wil dan ben je wel ongeveer 150 euro kwijt. je zei dat er een uitlaat tapeind afgebroken was afgebroken van de orginele cilinder. Waarom laat je die er niet uithalen bij een garage of zo. Dan ben je heel wat minder geld kwijt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten