uit welk jaar komt de tomos ? - 2006
Is het een snor of een brommer? - snor
wanneer ontstond het probleem? - bij aanschaf
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? - nieuwe bougie, carburateur schoongemaakt.
Wat is het probleem? - Welke cilinder moet ik kopen

Hoi hoi tomosfreaks,
Ik ben Sem, 22 jaar een paar dagen geleden, een tomos a3? uit 2006 gekocht die niet helemaal lekker liep. Aantal jaar geleden een aprilia sr 2001 gehad en erg veel plezier van gehad. Nu een tomos snor gekocht om naar het station en terug te komen. Nougoed, tomosje liep niet heel lekker, pakte niet goed door en lekte wat tussen carter en cilinder. Rotte pakking dus. Op het motortje staat trouwens A5.
Alles opengemaakt en ondertussen de uitlaatbout laten afbreken en met een afgebroken torx erin nog erger gemaakt

Naja zuiger was helemaal zwart aan de bovenkant, cilinderkop zat ook roet in en bougie was zwart en nat (sproeier 51). Cilinder er ook afgehaald en besloten dat die maar vervangen moest worden omdat uitboren + helicoil ook al 40euro ging kosten.
Nu de vraag: welke cilinder is kan ik hier het beste opzetten. Ik streef naar 35-40 km/h en liefst redelijk optrekken. Budget is niet te groot. Ik neig naar een "DMP Tomos A35/A3 50cc Gietijzer" (goedkoop) en vroeg me ook af of ik mijn huidige zuiger kan laten zitten. Dan heb ik ook geen gekloot met de pistonpen. Moet ik mijn cilinderkop ook vervangen? hoor graag van jullie wat jullie zouden doen

Groetjes Semm
EDIT; Nog wat bijpassende plaatjes!