Goedendag,
Ik ben vrij nieuw met tomossen, altijd aerox en derbi gehad. Maar sinds 2 weken heb ik een tomos a35hda. Deze is uit 1990, maar ik zag dat er een a52 blok onder zit. Toen ik hem kocht ging hij 35, trok goed op, maar op top trilde hij en klonk alsof die uit elkaar kon vallen elk moment. Ook lekte hij bakolie, en moest je gas loslaten om van z'n 1 naar z'n 2 te gaan. Ik heb eergisteren de vraagteken veer erop gezet, die zat er niet op, ook heb ik de koppeling van z'n 1 en 2 vervangen, dus helemaal compleet met veertjes, segmentje en. Tandwielen zijn nog OK. Van binnen leek als best netjes en nieuw. Ook heb ik de bakolie, pakking, koppelingsdeksle (want die was lek) vervangen, en natuurlijk nieuwe olie. Sinds dit alles te hebben gedaan is de vreselijke ratel weg op de top, gaat die makkelijker van z'n 1 naar z'n twee, al schiet die er wel echt in, dus gaat het niet geleidelijk, maar ineens voel je zo'n versnelling. Verder is alleen de carb en luchtfilter schoongemaakt, en nieuwe bougie. Maar nu gaat hij nog maar 25 sinds alles te hebben gedaan. Ik vroeg me af wat dit kan zijn? Want 35 was een prima snelheid. Ook heb ik bij afremmen voor een bocht dat die in zijn 2 blijft, en dus traag optrekt uit de bocht, al dan niet bijna uitvalt. Iemand tips? Zoals ik al zei ik ben vrij nieuw. Verder rijd ik zelf mengsmering, is de carb en luchtfilter denk ik origineel. Uitlaat ook origineel. En cilinder ook