Welke model tomos heb je?
A35-HDA
uit welk jaar komt de tomos ?
1990
Is het een snor of een brommer?
Snor
wanneer ontstond het probleem?
Bij het zoeken naar onderdelen
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Carb schoongemaakt, en sproeiers geprobeerd
Wat is het probleem?
Op papier is mijn tomos een a35-hda uit 1990, maar op de carter vlak onder de cilinder aan de zijkant staat a52. Nu had ik het volgende, een a35uitlaat gekocht (22mm, origineel) maar die paste niet, er bleef een klein gaatje ondankd dubbele pakking zitten. Dus teruggebracht, nu krijg ik een andere. Maar is de cilinder van een a52 anders? En als ik een nieuwe cilinder wil, welke moet ik dan nemen? Origineel zoek ik dan. Want ik vind alleen a35 cilinders. Als iemand een link heeft graag.
En nog andere vraag. Is de theorie logisch dat (ik heb nu een snor) een 22mm uitlaat voor beter optrekken zorgt dan de huidige 26mm die er nu op zit omdat die meer druk opbouwt met de 26mm.
Ik heb op de top dat hij soms een beetje inhoud, bergafwaarts remt die als het ware op de *motor, heb 26mm uitlaat eronder, maar komt nog 22mm onder dus. Maar met sproeier 50 rijdt die beroerd, met 54 trekt die super maar stotter op top, en met 52 op top beetje inhouden, maar over algemeen het best, maar bougie is grijs wit met bruin, 3kleeuren te zien dus
En wat kan ik doen om 50 te rijden? Ik ga nu dus 35, setup dus standaard met 14/9 carb, en originele tomos snor cilinder denk ik, en lucht en carb ontgrenst, en 22mm uitlaat
Alvast bedankt