Ik ben me er inderdaad bewust van dat de er wisselspanning uit het blok komt en had mijn meter dus ook op wisselspanning staan. Voor de zekerheid heb ik hem ook nog op gelijkspanning gezet maar daar kwam ook niet veel goeds uit.Echter dat je meter alle kanten opgaat is al niet goed. Heb je je meter wel in wisselspanning of heb je ingesteld op gelijkspanning? Wat er uit het blok komt is wisselspanning.
Als ik de andere nergens tegenaan houd dan slaat hij al op hol maar ook als ik hem tegen een aarde schroef of ergens anders op het frame houd.Waar hou jij de andere meet pen van de multimeter tegenaan?
Ik heb de draden in mijn stuurschakelaar doorgemeten en geen van alle maakt kortsluiting met de uitknop.Als het goed is zou je het verschil ook kunnen zien aan de kunststof behuizing rondom de aansluitingen. De AC versie (zonder accu) is wit, de ander (DC voor accu) is zwart.
Vwb je multimeter, ik vertrouw dat ding niet. Het lijkt wel alsof hij electromagnetische straling krijgt ergens vandaan. Btw, als je geen spanningsregelaar meer hebt aangesloten zou je alleen op de enkele gele draad moeten meten die uit je blok komt. Dan kan je achterlicht ook niet branden.
Misschien zit er een kortsluiting in je kabelboom naar de stuurschakelaar tussen de draden die de stroom verzorgen naar je koplamp en de uitknop voor je motor (=valse massa). Kun je eens kijken of de bedrading ergens sluiting maakt door ze op Ohm stand te meten? De motor hoeft daar niet voor te draaien.
Ik heb al geprobeerd de draden die ik wil meten te verlengen om zo dus op een iets van meter afstand van de bobine te meten maar dan gebeurde nogsteeds hetzelfde waarbij de meter dus op hol sloeg op het moment dat ik de gele draad uit het blok wilde meten.Veel van die goedkope digitale bouwmarkt multimeters kunnen niet tegen de 10000 volt die de bobine levert en dat stoort de meter, soms help het om de meetsnoeren en meter verder van bougiekabel en bobine te houden.
Of een simpele draaispoel multimeter gebruiken.
Dat zijn meestal de beste spullen.Ik heb bij beide digitale multimeters er gelukkig geen problemen mee, meters komen nog uit het gulden tijdperk![]()
Ik heb een extra massa kabel aangelegd maar de meter slaat nog steeds op hol.Wat je zou kunnen proberen is een extra massa kabel van bobine-cdi naar het blokje maken, dat kan nooit geen kwaad omdat de blok ophanging met blokbouten vaak roestig is.
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 14 gasten