Fotos :

Wie kan het me vertellen
UPDATE
----------------------

Hoop dat het nu duidelijker is ?
denk ik dus zelf ookik denk zelf een brom
Hoe kan ik er nu achterkomen wat het isals het van een funtastic is kan het ook gewoon een snorkop zijn.dit zijn nieuwere type koppen.
wat het verschil kan zijn met een brom kop is dat de verbrandings kamer bij een brom kleiner is deze vind ik namelijk wel groot
Kijk over 5 minuten nog een x dan zorg ik dat ik nieuwe foto hebMaak es een foto van een iets lager perspectief. Ik denk dat het een snorkop is. De kamer oogt vrij groot, en heeft niet zo'n 'omgebogen' randje lijkt het, die een bromkop dus wel heeft. Dat gekleurde randje heb ik het dan over, volgens mij loopt ie gewoon parabolisch om het maar zo te zeggen
nog even om aante vullen, een snorkop heeft dus ook een soort van "hap" uit de kop. als dit een kop was van een a5 blok dan was het zowiezo een bromkop, maar aangezien het van een a55 komt zou het best wel het nieuwe model snorkop kunnen zijn.Maak es een foto van een iets lager perspectief. Ik denk dat het een snorkop is. De kamer oogt vrij groot, en heeft niet zo'n 'omgebogen' randje lijkt het, die een bromkop dus wel heeft. Dat gekleurde randje heb ik het dan over, volgens mij loopt ie gewoon parabolisch om het maar zo te zeggen
zo te zien is mijne een stuk dieper ik heb ook bij me bougie nog aan de binnnenkant een extra randje dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon een snor isMmm ik denk toch wat TomosTuningWassenaar zegt, een vernieuwde A55 snorkop, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat de foto's licht onduidelijk zijnIk zal wel even foto's maken van mn ongevlakte bromkop.
Nou ja ik vind hem net niet erop lijken xd, die verbrandingskamer lijkt gewoon veel dieper, die van jou. En dus een snorkop denk ik. Bij een tomos A5 is het verschil makkelijk te zien xd maar bij zo'n funtastic.. eerlijk gezegt nog nooit gezien :p
Denken ben k niej goed in dus help me een handjeDamn![]()
50cc heeft een kleinere verbrandingskamer dan 70cc. Bij een 50cc zal de druk dus hoger zijn. Echter als jij met een 70cc rijd kan het zijn dat de squish gaar is en de zuiger de kop raakt.
Denk hier maar eens over na, is goed voor je.
Dat met zonder membraam klopt. maar ik heb er een 70cc airsal onder gezet en toen zat ik met het probleem dat ik een nieuw spruistuk + carburateur+ luchtfilter moest kopen. Dat heb ik toen maar gedaan via een maat van me voor een zeer mooi prijsje. Dus nu heb ik wel een membraan en al het gedoe.Maar ik denk tog echt dat dit een snorkop is aangezien de verbrandingskamer erg diep is. Nu word ik geak xD de een zegt brom de ander snor :S.Dit is idd een bromkop. Zoals velen al aangeven heeft jouw kop geen "hap" uit de verbrandingskamer, terwijl jij toch een snorfiets hebt. Op een Funtastic zit volgens mij een A55 blok zonder membraan (correct me if i'm wrong) en die heeft dus minder kracht als een membraangestuurt blok. Vandaar dat ze dat compenseren met een kleinere compressieruimte. Het is eigenlijk weer als bij de oude ei-cilinders waar de zuiger de poorten stuurde, daar zitten ook alleen maar bromkoppen op.
kan nergens d25 vinden en als dit dan tog een bromkop is houd ik deze mooi en kost het me ook geen geldneem t van mij aan dit is een bromkop. Kijk maar op de koelrib van de kop of daar D25 op staat. Dan is het snor, anders brom.
Als je een HD kop wil hebben, dan zijn de nokken en de ring afgedraait totaan de verbrandingsruimte. Dan moet je wel een goede pakking gebruiken om de juiste squish-maat te krijgen anders knalt de zuiger in de kop.
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten