• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

brom of snorkop [+FOTO'S] UPDATE!!

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
20 berichten • Pagina 1 van 1
blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 18:41

Hallo allemaal ik heb een tomos funtastic en ik zie dat ik een ring om me cilinder kop heb dus ik weet niet of het een snor of brom is ?
Fotos :
Afbeelding
Afbeelding
Wie kan het me vertellen

UPDATE
----------------------
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat het nu duidelijker is ?
Laatst gewijzigd door blackfuntastic op 10 jun 2008 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.

duiveltje017
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor duiveltje017 » 10 jun 2008 19:21

ik denk zelf een brom :?

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 19:38

ik denk zelf een brom :?
denk ik dus zelf ook :x
maar het is een standaard kop op mijn snorbrommer :S

Ingmar.
Pro Forummer
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 10 jun 2008 19:43

als het van een funtastic is kan het ook gewoon een snorkop zijn.dit zijn nieuwere type koppen.
wat het verschil kan zijn met een brom kop is dat de verbrandings kamer bij een brom kleiner is deze vind ik namelijk wel groot :P
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 21:31

als het van een funtastic is kan het ook gewoon een snorkop zijn.dit zijn nieuwere type koppen.
wat het verschil kan zijn met een brom kop is dat de verbrandings kamer bij een brom kleiner is deze vind ik namelijk wel groot :P
Hoe kan ik er nu achterkomen wat het is :P? want als het een snor is ben ik van plan een brom te kopen :P

poekelen
Admin
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 10 jun 2008 21:40

volgens deze faq -> viewtopic.php?f=53&t=3632&hilit=kop is het een bromkop. mja het lijkt niet zo :x

@lan
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor @lan » 10 jun 2008 21:55

Maak es een foto van een iets lager perspectief. Ik denk dat het een snorkop is. De kamer oogt vrij groot, en heeft niet zo'n 'omgebogen' randje lijkt het, die een bromkop dus wel heeft. Dat gekleurde randje heb ik het dan over, volgens mij loopt ie gewoon parabolisch om het maar zo te zeggen :')
toettoet

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 21:58

Maak es een foto van een iets lager perspectief. Ik denk dat het een snorkop is. De kamer oogt vrij groot, en heeft niet zo'n 'omgebogen' randje lijkt het, die een bromkop dus wel heeft. Dat gekleurde randje heb ik het dan over, volgens mij loopt ie gewoon parabolisch om het maar zo te zeggen :')
Kijk over 5 minuten nog een x dan zorg ik dat ik nieuwe foto heb :P

TomosTuningWassenaar
Diehard
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 10 jun 2008 22:26

nog even om aante vullen, een snorkop heeft dus ook een soort van "hap" uit de kop. als dit een kop was van een a5 blok dan was het zowiezo een bromkop, maar aangezien het van een a55 komt zou het best wel het nieuwe model snorkop kunnen zijn.
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 22:30

mischien kan iemand een foto maken van zijn bromkop ?
en dan van ongeveer hetzelfde punt als wat ik heb gedaan en dan kijken of er veel verschil in zit ? want als t namelijk een snorkop is ga ik een bromkop halen

@lan
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor @lan » 10 jun 2008 22:39

Mmm ik denk toch wat TomosTuningWassenaar zegt, een vernieuwde A55 snorkop, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat de foto's licht onduidelijk zijn :') Ik zal wel even foto's maken van mn ongevlakte bromkop.

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja ik vind hem net niet erop lijken xd, die verbrandingskamer lijkt gewoon veel dieper, die van jou. En dus een snorkop denk ik. Bij een tomos A5 is het verschil makkelijk te zien xd maar bij zo'n funtastic.. eerlijk gezegt nog nooit gezien :p
toettoet

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 23:13

Mmm ik denk toch wat TomosTuningWassenaar zegt, een vernieuwde A55 snorkop, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat de foto's licht onduidelijk zijn :') Ik zal wel even foto's maken van mn ongevlakte bromkop.

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja ik vind hem net niet erop lijken xd, die verbrandingskamer lijkt gewoon veel dieper, die van jou. En dus een snorkop denk ik. Bij een tomos A5 is het verschil makkelijk te zien xd maar bij zo'n funtastic.. eerlijk gezegt nog nooit gezien :p
zo te zien is mijne een stuk dieper ik heb ook bij me bougie nog aan de binnnenkant een extra randje dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon een snor is :P

Nu wil ik wel een bromkop
Bromkop Tomos
puch cilinderkop 50cc ( www.schaafbromfietsen.nl )
puch cilinderkop 70cc ( www.schaafbromfietsen.nl )

wat is het snelste?
Laat maar horen

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 10 jun 2008 23:19

Damn :roll:

50cc heeft een kleinere verbrandingskamer dan 70cc. Bij een 50cc zal de druk dus hoger zijn. Echter als jij met een 70cc rijd kan het zijn dat de squish gaar is en de zuiger de kop raakt.

Denk hier maar eens over na, is goed voor je.

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 23:26

Damn :roll:

50cc heeft een kleinere verbrandingskamer dan 70cc. Bij een 50cc zal de druk dus hoger zijn. Echter als jij met een 70cc rijd kan het zijn dat de squish gaar is en de zuiger de kop raakt.

Denk hier maar eens over na, is goed voor je.
Denken ben k niej goed in dus help me een handje :lol:
Ik denk dat het beste gwoon een standaard bromkop is van normale tomos :x ... geen zin in dat k straks pauper problemen krijg met dat de zuiger tegen de kop aan klapt :P

@lan
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor @lan » 10 jun 2008 23:29

Tuurlijk niet xd, die hogedruk kop van puch kan ook geen kwaad hoor ( 50 cc dan he ). Alleen dat je meer compressie hebt xd

Die 70 cc kan wel kwaad.
toettoet

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 10 jun 2008 23:34

Naja dan denk k dat k maar voor die hd kop 50cc van puch ga.
Tnx voor helpen allemaal

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 10 jun 2008 23:54

Dit is idd een bromkop. Zoals velen al aangeven heeft jouw kop geen "hap" uit de verbrandingskamer, terwijl jij toch een snorfiets hebt. Op een Funtastic zit volgens mij een A55 blok zonder membraan (correct me if i'm wrong) en die heeft dus minder kracht als een membraangestuurt blok. Vandaar dat ze dat compenseren met een kleinere compressieruimte. Het is eigenlijk weer als bij de oude ei-cilinders waar de zuiger de poorten stuurde, daar zitten ook alleen maar bromkoppen op.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 11 jun 2008 00:00

Dit is idd een bromkop. Zoals velen al aangeven heeft jouw kop geen "hap" uit de verbrandingskamer, terwijl jij toch een snorfiets hebt. Op een Funtastic zit volgens mij een A55 blok zonder membraan (correct me if i'm wrong) en die heeft dus minder kracht als een membraangestuurt blok. Vandaar dat ze dat compenseren met een kleinere compressieruimte. Het is eigenlijk weer als bij de oude ei-cilinders waar de zuiger de poorten stuurde, daar zitten ook alleen maar bromkoppen op.
Dat met zonder membraam klopt. maar ik heb er een 70cc airsal onder gezet en toen zat ik met het probleem dat ik een nieuw spruistuk + carburateur+ luchtfilter moest kopen. Dat heb ik toen maar gedaan via een maat van me voor een zeer mooi prijsje. Dus nu heb ik wel een membraan en al het gedoe.Maar ik denk tog echt dat dit een snorkop is aangezien de verbrandingskamer erg diep is. Nu word ik geak xD de een zegt brom de ander snor :S.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 11 jun 2008 00:02

neem t van mij aan dit is een bromkop. Kijk maar op de koelrib van de kop of daar D25 op staat. Dan is het snor, anders brom.

Als je een HD kop wil hebben, dan zijn de nokken en de ring afgedraait totaan de verbrandingsruimte. Dan moet je wel een goede pakking gebruiken om de juiste squish-maat te krijgen anders knalt de zuiger in de kop.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

blackfuntastic
Tomos Supporter
  • Citeer

Berichtdoor blackfuntastic » 11 jun 2008 00:08

neem t van mij aan dit is een bromkop. Kijk maar op de koelrib van de kop of daar D25 op staat. Dan is het snor, anders brom.

Als je een HD kop wil hebben, dan zijn de nokken en de ring afgedraait totaan de verbrandingsruimte. Dan moet je wel een goede pakking gebruiken om de juiste squish-maat te krijgen anders knalt de zuiger in de kop.
kan nergens d25 vinden en als dit dan tog een bromkop is houd ik deze mooi en kost het me ook geen geld :lol:
maarja bedankt in ieder geval voor het helpen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
20 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen