- Welke model tomos heb je? Tomos-FunTastic (twee stuks) een voor mijn vrouw
Uit welk jaar komt de tomos ? Jaar 2007
Is het een snor of een brommer? Beide snor types
Wanneer ontstond het probleem? Voor enige weken bij mijn Tomos. De tweede loopt wel goed.
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Onlangs niet . " Voor onlangs" echter zeer veel.(begin 2008)
Wat is het probleem?
een regelrechte trouwe metgezel geworden is, begint plotseling het motortje te etteren. Stotteren en inhouden tussen 20 en 30 Km. Natuurlijk heb ik enkele weken het Forum afgezocht, maar heb geen konkreet antwoord gezien waarmee ik iets kan doen. Als de gas-lucht schroef op de Dellorto PHVA carb.dicht staat is het gestotter
haast weg. Zoo werkt echter de stationair-gang niet meer en bij elk stoplicht valt de motor uit.Bij tegenwind
of een beetje stijging der straat bestaat het probleem niet . Hoofdsproeier 54. Van 48 tot 54 alles geprobeerd .Stationairsproeier 15 en 25 geprobeerd . Alle kanalen en filters meerdere malen doorgeblezen. Benzine gewisselt. Extra ontluchting op tank: Slangen en filters gewisselt. Kraan en filters doorgeblazen.
.Bougies nieuw gekocht, hitte nr. 8 en 7 en 6. Gemonteerd nr.8 Koffiebruin. Vlotter-funktie gekontrolleerd.
Hieronder mijn huidige bougie nr.8 met elektrode-afstand 0,65 mm. Naar mijn mening lekker bruin.(?)
Motortje trekt als een olifant, dat dus wel.
Ik ben voor de eerste keer als aanvanger op de Tomos-Forum-Site. Op deze Site heet ik eigenlijk Hubert 123
natuurlijk afgekort Huub. Bij deze; hallo allemaal . Tja voor een aanvanger een beetje veel, weet niet of dat
wel mag.?
Huub hoopt op en bedankt voor een positive reactie.