te weinig benzine, te weinig compressie,
bromzuiger/bromcarb en ontgrenst-spruitstuk en dan netjes afstellen en het is onmogelijk om dan je problemen nog te hebben
Bedankt voor je uitleg. Wat ik me wel afvraag, is hoe het komt dat 'ie zonder luchtfilter dan beter stationair liep. Extra lucht zou icm te weinig brandstof er toch juist voor zorgen dat de brommer slechter gaat lopen? Of begrijp ik het nu verkeerd?te weinig benzine, te weinig compressie,
bromzuiger/bromcarb en ontgrenst-spruitstuk en dan netjes afstellen en het is onmogelijk om dan je problemen nog te hebben
Ik begin 'm geloof ik te vatten. Dus het feit dat hij zowel met sproeier 50 afsloeg en met 52 had verschillende oorzaken? Met 50 te weinig benzine en met 52 juist te veel. Dus dan zou sproeier 51 wel goed moeten zijn?Wat je nu hebt is met een kleinere sproeier te weinig benzine en teveel lucht.
Met een groetere sproeier andersom,met beide loopt ie stationair niet goed.
Met kleine sproeier de choke erop,met te grote sproeier verzuipt ie of gaat ie 4 takten.
Een originele snor moet je met de choke starten en ff laten warmlopen voor je ermee kunt rijden of je rijd een stukje met choke.
Met die setup rijd je 40/45.Bedankt voor je uitleg. Wat ik me wel afvraag, is hoe het komt dat 'ie zonder luchtfilter dan beter stationair liep. Extra lucht zou icm te weinig brandstof er toch juist voor zorgen dat de brommer slechter gaat lopen? Of begrijp ik het nu verkeerd?te weinig benzine, te weinig compressie,
Hoe hard zou ik ongeveer gaan in echte km's (dus niet op mijn teller-met-afwijking), als ik een 15/15 carb en ontgrensd spruitstuk zou plaatsen, icm de volgende setup?
-ontsteking op brom
-bromkop
-standaard snel uitlaat
-atw 26
-ontgrensd luchtfilter
Het heeft niet zozeer met je sproeier te maken maar met je inlaat van je carb en spruitstuk bij jou setup.Ik begin 'm geloof ik te vatten. Dus het feit dat hij zowel met sproeier 50 afsloeg en met 52 had verschillende oorzaken? Met 50 te weinig benzine en met 52 juist te veel. Dus dan zou sproeier 51 wel goed moeten zijn?Wat je nu hebt is met een kleinere sproeier te weinig benzine en teveel lucht.
Met kleine sproeier de choke erop,met te grote sproeier verzuipt ie of gaat ie 4 takten.
Een originele snor moet je met de choke starten en ff laten warmlopen voor je ermee kunt rijden of je rijd een stukje met choke.
Ik sleutel inderdaad niet vaak, en beperk het het liefst tot eenvoudige zaken. En omdat ik niet zoveel geld heb, kies ik liever voor een goedkope oplossing dan een dure.Het heeft niet zozeer met je sproeier te maken maar met je inlaat van je carb en spruitstuk bij jou setup.Ik begin 'm geloof ik te vatten. Dus het feit dat hij zowel met sproeier 50 afsloeg en met 52 had verschillende oorzaken? Met 50 te weinig benzine en met 52 juist te veel. Dus dan zou sproeier 51 wel goed moeten zijn?Wat je nu hebt is met een kleinere sproeier te weinig benzine en teveel lucht.
Een standaard snor rijd het beste met sproeier 49 of 50,maar dan start je met de choke.
Je hebt een bromkop en je onsteking op bromstand en een standaard snel uitlaat,je verbrandingsgassen gaan er sneller uit als dat er benzine/lucht mengsel inkomt,je uitlaat is nu groter als je inlaat.
Je moet je inlaat dus vergroten dmv je spruitstuk/carb
Al die begrenzers zitten erop om een snorfiets juist langzamer te laten lopen als een bromfiets.
Ik neem aan dat je niet vaak of niet goed durft te sleutelen aan je snor,je kan 1000 mogelijkheden bedenken maar met een begrensd spruitstuk zul je met jou setup altijd problemen blijven houden.
Er staan hier veel voorbeelden hoe je alles kunt doen,iedereen wil je ermee helpen dus dat is het probleem niet.
Je kunt dagen door blijven gaan met vragen stellen maar zonder ermee te beginnen schiet je niets op.
Maar goed je zult wel met een andere optie komen waarop je weer een niet bevredigend antwoord zult krijgen.
Het is me wel duidelijk dat ik niet alles kan hebben. Met een grotere carb valt hij niet meer uit maar rijdt hij te hard naar mijn smaak. Met een smallere uitlaat zal het uitvallen ook verholpen zijn en rijdt hij minder snel, maar ook minder soepel.Dan zet je er een snoruitlaat op,is je uitlaat weer kleiner.
Trekt je snor voor geen meter en rijd je ook niet meer te snel.
Wil je ook niet dus volgende vraag maar weer.
Gewoon ff sparen voor een andere carb en spruitstuk.
Lees deze onderwerpen gewoon ff door dan hoeven we het niet meer uit te leggen want alles staat hier al op de site.
viewforum.php?f=58
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 6 gasten