Wat is het bouwjaar? 2007
Sinds wanneer speelt dit probleem? augustus 2014
Wat is het probleem? Tomos start niet of valt vrijwel meteen uit
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nieuwe carburateur en ontsteking afgesteld
Ik heb eind vorige zomer een tomos overgenomen van iemand uit de buurt. Op het moment reed hij enkele honderden meters en viel hij daarna uit. Op nadere inspectie bleek dat hij verzoop. Ik heb inmiddels alle keerringen vervangen, olie vervangen, de cilinder en koppakking vervangen, de benzine slang en benzine filter vervangen en een nieuwe dellorto 15/15 carburateur erop gezet met sproeier grootte 51, ook heb ik een nieuwe bougie gehaald, de uitlaat ontkoolt en de ontsteking opnieuw afgesteld, geen van alles heeft iets geholpen. Sterker nog ik krijg hem nauwelijks meer aan de praat..
De bougie heb ik meerdere malen getest en werkt, compressie heb ik ook en er komt benzine in de motor. Zelfs als het mengsel te rijk/arm zou zijn zou hij tenminste iets moeten doen? Tot dusver heeft nog niks geholpen en werkt naar mijn inziens alles zoals het hoort te werken, dus ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Als iemand ook maar enig idee heeft wat het probleem kan zijn of waar ik naar moet kijken hoor ik het graag

mvg