Beste Tomosliefhebbers,
Mijn naam is Twan ik ben 22 en kom uit Borne.
Heb vanaf mijn 16e al aardig wat gesleuteld aan verschillende brommers/scooters en ben nu sinds een jaartje weer in het bezit van een snor tomosje.
Ik heb toen ik de brommer kocht veel vervangen/vernieuwd en heb zeker een half jaar heerlijk gereden met de brommer.
Tot een paar maand terug helaas.
Ik ben s'ochtends met de brommer weg geweest en toen ik terug naar huis wou startte die normaal, maar toen ik op wou trekken kwam die bijna niet vooruit..
Ik ben toen wel thuis gekomen maar daarna kwam die echt niet meer vooruit als je erop zat..
De afstelling was en is nog steeds goed want de bougie is koffiebruin.
Heb verschillende sproeiers en uitlaatjes geprobeert maar ik verander er niks aan..
Als ik de brommer start en gas geef terwijl deze op de standaard staat loopt die mooi en komt die aardig op gang, maar je hoort dat deze inhoud.
Als ik er dan op ga zitten en weg wil rijden komt die stapvoets/niet vooruit, verschilt soms.
Setup:
50cc cillinder met een snorkop
15mm Carb met std luchtfilter
Standaard uitlaat of Bullet. (loopt allebei mooi)
Tandwielverhouding 26/33
Ik heb dus met deze setup een lange tijd heerlijk gereden zonder problemen, en niks veranderd waarna de brommer t niet meer deed.
Heb meerdere forums en sites doorgespit en er zijn wat problemen die lijken op die van mij, maar niet geheel het zelfde.. vandaar deze post.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, sleutel er liever zelf aan dan dat ik hem zou laten maken bij een bedrijf.
Groetjes Twan!