Hee mensen
ik ben nieuw op dit forum dus ik moet hier plaatsen haha
ehm
ik heb dus een tomos in elkaar gebouwd en heb er een a52 blok onder hangen met 70cc airsal, 15/15 dellorto, ontgrenst spruitstuk, sproeier 66, atw 26, standaard snel, bromkop en de ontsteking op brom..
dit zeg ik voor het geval jullie naar me setup vragen maare
ik heb dus een aantal vragen:
waarvoor is die vraagtekenveer?
ik heb electronische ontsteking en je kan hem dus op het eerste streepje zetten, voor snor, het 2de voor brom maar als je hem zo ver mogelijk zet.. is dat dan schadelijk of is die ontsteking dan nog vroeger?
is dat beter?
k vraag me ook af.. als je je originele koppelingsveren bekijkt zie je dan op de veer van de eerste koppeling een groen kleurtje zit op het haakje en op de veer van de 2de koppeling een rood kleurtje op het haakje?
wat is dat, de sterkte of wat?
k vraag me ook af hoe ik zeg maar gewoon heel snel wegtrek zonder overtoeren te maken op top
dit moet kunnen door de tandwielen te veranderen en aan de koppeling de kloten.. maar wat is nou het beste..
ehm
ik heb dus een standaard snel en een 70cc, betekent dit dat ik geen overtoeren kan maken met een 33 tandwiel omdat die uitlaat dat "begrenst", zoiets had ik gelezen.
helpt het om een hogedrukkop te nemen en die nog af te vlakken of gewoon mijn bromkop afvlakken? maak je dan eigelijk sneller overtoeren? omdat de klap op de zuiger harder word dus sneller toeren maakt, maakt ie dan ook meer toeren?
ik hoop dat het een beetje duidelijk allemaal is en ik kom zeker weten binnekort met nog meer vragen waar ik ff niet op kom..!
groetjes willa