Ik was allemaal heel benieuwd hoe het er van binnen uit zag, dus ik dacht nja dan reviseer ik hem gelijk maar.
Ben vandaag begonnen met uit elkaar halen, gaat natuurlijk onwijs makkelijk met zon 2008 blok, en heb toch aardig wat verschillen op gemerkt, en daar heb ik foto's van gemaakt
Verschil 1: De krukas, de krukas heeft volle wangen, ze zijn niet volgemaakt oid, maar het is gewoon 1 stuk metaal.

Verschil 2: De spoelers, de spoelers zijn vele male groter, alhoewel het mij verbaasde, de spoelpoorten van de cilinder zijn dat niet.

Verschil 3: (dit weet ik niet 100 % zeker) het lijkt alsof het materiaal van het koppelingshuis anders is, ten eerste is de kleur anders en het voelt ook anders, en nee, het komt niet door de carter olie.
Verschil 4: Er is nu de mogelijk heid om van een a55 blok een a55 e start blok te maken, er zit een soort van kapje op de plek waar de startmotor zit, en dus als je er een goeie kabelboom, startmotor en vliegwiel voor e start monteerd, heb je een a55 e start blok. Dit is natuurlijk al gebeurd bij de nieuwe Tomos Quadro en Tomos Luxe.
Excuses dat alles nog vies is enzo, maar ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.