• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Cilinder en Carter tuning

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
141 berichten
  • Pagina 6 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende
michabooij
Vastgeroeste forummer
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:19
Locatie: Den Haag !!!
Contacteer:
Contacteer michabooij
Website
  • Citeer

Berichtdoor michabooij » 30 mei 2010 12:22

maar nu nog het probleem dat al dat metaal in je lagers zit!
viewtopic.php?f=68&t=12658

mijn a35
Omhoog


Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 30 mei 2010 12:52

Zo dom ben ik niet hoor :')
M'n Tomosje!
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort
-Leren koppelingsvoering
-TWV 26-24
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 30 mei 2010 12:58

gewoon kompressor erbij houden en goed uitspoelen ik ga het ook proberen als ik weet hoe het moet want je carters lopen naar je krukas toe dat zie je ook op foto's maar moet je dat stukje ook dieper maken of niet nee toch
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 01 jun 2010 08:37

En m'n 65cc Airsal:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
M'n Tomosje!
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort
-Leren koppelingsvoering
-TWV 26-24
Omhoog

michabooij
Vastgeroeste forummer
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:19
Locatie: Den Haag !!!
Contacteer:
Contacteer michabooij
Website
  • Citeer

Berichtdoor michabooij » 01 jun 2010 10:44

ziet er goed uit man!
viewtopic.php?f=68&t=12658

mijn a35
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 01 jun 2010 10:53

wat heb je eraan veranderd:p
Omhoog

michabooij
Vastgeroeste forummer
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:19
Locatie: Den Haag !!!
Contacteer:
Contacteer michabooij
Website
  • Citeer

Berichtdoor michabooij » 01 jun 2010 10:57

inlaat lijkt 't!
viewtopic.php?f=68&t=12658

mijn a35
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 01 jun 2010 10:57

ja dat dag ik al maaruh hoe veel groter:p
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 01 jun 2010 10:59

uitlaat is ook breder zo te zien.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 01 jun 2010 11:02

Dankje, en ik heb de inlaat en uitlaat aangepast. Zal als ik thuis ben wel een foto van de standaard poortmap posten, heb ik ook nog liggen, dan zie je het verschil wel.

Heb nog geen al te heftige veranderingen gemaakt, daarvoor ga ik eerst nog even verder oefenen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 01 jun 2010 11:07

als je je uitlaat groter maakt dan hoef je toch niks aan je zuiger te veranderen maar als je inlaat veranderd moet je inlaat zelfde als je zuiger maken toch?
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 01 jun 2010 11:20

Hangt ervan af, volgens mij alleen als je het breedste stuk breder maakt, dat heb ik NOG niet gedaan. Vanmiddag zal ik laten zien wat ik allemaal veranderd heb.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 01 jun 2010 16:46

Hier de standaard poortmap:
Afbeelding
En nog een keer de 'getunede':
Afbeelding

Ga eerst nog wat oefenen op een van me 50cc cilinders, en dan ga ik kijken of ik verder met de Airsal kan.
Iemand nog opmerkingen of tips over me cilinder en carters?
M'n Tomosje!
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort
-Leren koppelingsvoering
-TWV 26-24
Omhoog

Danny E
Tomosforummer
Berichten: 156
Lid geworden op: 24 aug 2009 16:42
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 01 jun 2010 17:16

zorg wel dat de spoelkanalen in de carter niet alleen aan het uiteinde vergroot zijn, maar dat ze geleidelijk groter worden. als ik die foto's zie dan lijkt dat bij jou niet het geval. je bent wel met de dremel langs de onderkant geweest enzo, maar zoals ik het zo kan zien niet genoeg. kan ook door foto's komen hoor maar het is iets waar je wel op moet letten, anders heb je gewoon geen voordeel aan de aangepaste carters.
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 01 jun 2010 17:43

In de breedte heb ik hem helemaal tot het punt waar hij 'naar binnen loopt' uitgedremeld, met een geleidelijke overgang. In de hoogte heb ik dit voor een deel gedaan, maar het laatste stukje alleen het uiteinde gedaan. Dit was vooral vanwege luidheid en geen zin meer hebben, zal dit op een later moment (als ik verder ga met de cilinder) corrigeren, bedankt :mrgreen:

Verder komt het denk ik ook door de lichtspeling, had er een bureaulamp enkele centimeters boven hangen :wink:
M'n Tomosje!
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort
-Leren koppelingsvoering
-TWV 26-24
Omhoog

Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 02 jun 2010 17:04

Hoi

Ik heb een DMP cilindertje en was benieuwd wat hier uit te halen is

Hij is nu nog standaard

Heb even een poortmapje gemaakt

Afbeelding

Kan er misschien een 10e milimeter naast zitten.
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 02 jun 2010 17:25

de boosters zijn niet getekent.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 02 jun 2010 18:09

Die zitten er niet eens in. :')
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 02 jun 2010 21:26

ohnee tuurlijk :')
heb die cilinder hier zelf liggen dus wie zal het beter weten :') :')
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 02 jun 2010 21:27

Misschien ander type? Want waarom zou die ze anders niet tekenen? :')
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
141 berichten
  • Pagina 6 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.